موضوعات داغ

با افزایش قیمت خودرو شوک به جامعه و بازار وارد می‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رامین نور قلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی، بیان داشت: خودروسازان با توجه به میزان هزینه‌ای که برای تولید خودرو می‌کنند درخوست افزایش 80 تا 100 درصدی محصولات خود را دارند و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اینکه قبول دارند قیمت کارخانه پایین‌تر از قیمت تمام شده است، اما با این افزایش قیمت مخالف هستند.
به گزارش خودرو بانک و به نقل از عصر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: باید بین نیاز بازار، مصرف‌کننده و تولیدکننده تعادل ایجاد شود تا بازار به ثبات برسد. همچنین ما از یک طرف نگران قیمت تمام شده خودرو بوده و از طرف دیگر نگران شاغلین این صنعت بزرگ هستیم.
خودروسازان با قیمت‌های کنونی قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود
رامین نور قلی‌پور درباره افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: اگر قیمت خودرو به اندازه مناسب افزایش پیدا نکند، خودروسازان قادر به ادامه فعالیت نبوده و مجبور می‌شوند نیروهای خود را تعدیل کنند. از طرف یگر افزایش قیمت زیاد باعث ایجاد شوک به جامعه و بازار شده و ممکن است به حوزه‌های دیگر نیز کشیده شود.
باید بین نیاز بازار، مصرف‌کننده و تولیدکننده تعادل ایجاد کنیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای حفظ نیرو‌های شاغل در صنعت خودرو، گفت: باید بین نیاز بازار، مصرف‌کننده و تولیدکننده تعادل ایجاد کنیم تا تولیدکنندان مجبور به تعدیل نیروی کار خود نشوند و قیمت کارخانه با قیمت تمام شده نیزبه هم نزدیک شوند.
قیمت خودرو 50 درصد افزایش پیدا کند
نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس در پایان تصریح کرد: با افزایش 80 تا 100 درصدی قیمت خودرو مخالف هستم، اما برای رسیدن به تعادل نسبی، قیمت خورو باید حدود 50 درصد افزایش پیدا کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/19
ی جوری میگن صنعت هر کی ندونه میگن حتما روزوریسه یا بوگاتی یا مک لارن خب بدرک ک تعطیل میشه صنعتی ک فقط کارش خالی کردن جیبه ملته خودشه بدرد لای جرز میخوره اینا ک نمیتونند ی دونه صادراتم داشته باشند و قیمتش نجومی کردند تعطیل بشه بهتر همین ماشینهای چینی شرف داره به این اشغال ها
1397/9/19
جناب قلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛
یا خیلی بیسوادی یا کم شعوری و یا هردو
که فکر میکنی مردمم مثل خودت فاقد قوه تمییزن که نمیتونن تشخیص بدن تو از کدوم قماشی،
آقای مخالف افزایش قیمت، سیاستت اندازه یه بچه دبستانی هم نیست که حداقل تونسته باشی خودت مخالف نشون بدی تروخدا بیا مخالف ۸۰ درصد افزایش قیمت باش، وگرنه اگه مخالف افزایش قیمت ۸۰ درصدی نباشی، ملت ازت راضی نیستن.
شما خیلی خوبی 🙃
1397/9/20
به امید خد ا این گرانی بهانه ای بشه برای رهایی ملت از دست شما دزدان بیت المال