موضوعات داغ

ساخت ترمز فورد موستانگ GT500 با چاپگر 3 بعدی؛ انقلاب در صنعت خودروسازی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چاپگرهای 3 بعدی این روزها تبدیل به یک موضوع داغ در صنعت خودروسازی شده است و تاکنون برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی به سراغ این تکنولوژی رفته و از آن برای ساخت قطعات محصولات خود استفاده می کنند. از جمله کمپانی خودروسازی بوگاتی که اعلام کرده است سیستم ترمز بوگاتی شیرون را با استفاده از چاپگر 3 بعدی خواهد ساخت و یا شرکت HER به عنوان تولید کننده رینگ های اسپرت اتومبیل که در هفته های گذشته رینگ های منحصربه فرد تیتانیومی آن را مورد بررسی قرار دادیم که با یک طراحی منحصربه فرد و با کمک گرفتن از چاپگرهای 3 بعدی شرکت GE Additive ساخته شده بود. حال این بار نوبت به کمپانی خودروسازی فورد می رسد تا خبر از چاپگرهای 3 بعدی اختصاصی برای تولید برخی از قطعات خود دهد.

چاپگر 3 بعدی فورد

چاپگر 3 بعدی فورد


گفتنی است که شرکت خودروسازی فورد از چاپگرهای 3 بعدی برای طراحی و ساخت برخی از قطعات فورد شلبی موستانگ GT500 استفاده خواهد کرد که مهم ترین آن می تواند سیستم ترمز اتومبیل باشد. در اوایل هفته گذشته، کمپانی خودروسازی فورد مرکز پیشرفته 45 میلیون دلاری خود را در "ردفورد" میشیگان افتتاح کرد و در کنار تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای طراحی و کنترل، داخل این مرکز حداقل 23 دستگاه چاپ سه بعدی از 10 شرکت مختلف سازنده چاپگرهای سه بعدی استفاده شده است تا در درجه اول قطعات مورد نیاز فورد شلبی موستانگ GT500 بویژه سیستم های ترمز آن تولید شده و سپس برای طراحی و ساخت دیگر محصولات فورد مورد استفاده قرار گیرد.

چاپگر 3 بعدی فورد

چاپگر 3 بعدی فورد


بدون شک با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی، می توان مدیریت بهتری بر روی منابع داشت و زمان کمتر و صرفه جویی بیشتری در بکارگیری قطعات خام انجام داد که نتیجه آن می تواند هزینه کمتر قطعات تولید شده و همچنین وزن کمتر آن نسبت به قطعات مشابه باشد که به روش های سنتی و با استفاده از دستگاه های برش مرسوم ساخته می شوند.
همانطور که گفتیم، فورد موستانگ GT500 تنها دریافت کننده قطعات ساخته شده توسط چاپگرهای 3 بعدی نخواهد بود و با استفاده از این دستگاه پیشرفته می توان به تولید برخی از قطعات فورد F-150 رپتور بویژه قسمت های داخل کابین آن پرداخت. به هرحال باید صبر کنیم و ببینیم که شرکت خودروسازی فورد با استفاده از این تکنولوژی چگونه محصولات خود را آماده عرضه به مشتریان می کند و در همین رابطه فورد اعلام کرده است که اولین نسخه از فورد موستانگ GT500 به همراه سیستم ترمز چاپ شده در تاریخ 14 ژانویه سال آینده و در نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد