موضوعات داغ

دستور تازه وزیر صنعت؛ کاهش واردات قطعات خودرو و تکیه بر توان داخل

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات قطعه اظهار داشت: کشور امارات با کارشکنی اجازه واردات قطعه را به قطعه‌سازان ما نمی‌دهد، اما این مشکل اصلی قطعه‌سازان ما نیست و مهمترین مشکل این بخش مطالبات معوقه آنان از خودروسازان بوده که این مشکل در دست بررسی و پیگیری است تا در سریع‌ترین زمان قسمتی از مطالبات آنان پرداخت شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: در شرایط فعلی سیاست کلی ما کاهش واردات و تکیه بر توان داخل است و از خودروسازان درخواست کرده‌ایم تا واردات را کاهش دهند و یا حداقل قطعات خودروهای پرتیراژ کشور در داخل به تولید برسد. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که 80 درصد تولید قطعات خودروهای پرتیراژ در داخل به تولید می‌رسد.
وزیر صنعت و معدن در پایان درباره کاهش قیمت خودرو گفت: در حال تدوین یک بسته کوتاه مدت برای کاهش قیمت خودرو هستیم که امیدواریم در ماه‌های آینده بازار خودرو به ثبات بیشتری برسد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/22
بابا خسته نشدید از بس چرت و پرت به خورد ملت دادید
ما که خسته شدیم از حرفای شما
اخه یکی نیست بگه تا کی میخوایید سرتون رو بکنید زیر برف و بگید هیچ اتفاقی نیوفتاده
تاکی ......
1397/9/22
آقایون وزیر جان هرکی دوست دارین حرف و نظر ندینو،مملکت رو بخاطر جیب های گشادتون به فنا دادین...
1397/9/22
توان داخل؟!
صحبتی ندارم...وضعیت عیان است و حاجت به بیان نیست!
1397/9/22
آخه ما موندیم اینا قطعه سازن یا وارد کننده قطعات میگن ما مواد اولیه وارد میکنیم مگه مواد اولیه غیر از فولاد و آهن و پلاستیکه که خودمون داریم یکیشون بیاد بگه این مواد اولیه چیه که نمی تونیم تولید کنیم بهتر نیست به جای خودرو مواد اولیه تولید کنیم . صدق ا... العلی العظیم