موضوعات داغ

خرید و فروش 206 تیپ 1 در دیوار هنوز ادامه دارد؛ دلبر که جان فرسود از او

عکس مطلب اول
پژو 206 تیپ 1 اگر چه حالا شاید کمی قدیمی و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما به هر حال در زمان خودش پادشاهی می‌کرد. اگر چه در حال حاضر هم نسبت به خیلی ماشین‌های چینی و بعضی خودروهای بومی یک سر و گردن بالاتر توصیف می‌شود. در سال 1380خودرویی کاملا اروپایی از سوی شرکت پژوی فرانسه به ایران آمد و با چنان استقبال بالایی مواجه شد که دیگر از کشور خارج نشد. البته نه تنها خارج نشد، بلکه تیپ‌های مختلفش هم وارد شد، حتی کار از این فراتر رفت و نسخه سدان یا همان صندوقدار آن با کمک فرانسوی‌ها نیز مونتاژ شد. در این مطلب می‌خواهیم از خرید پژو 206 تیپ 1 حرف بزنیم؛ برای خیلی‌هایی که این خودرو را همچنان به پراید و تیبا و ... ترجیح می‌دهند.
از سال 1380 تا زمانی که تولید 206 تیپ 1 ادامه داشت، این خودرو به صورت دقیق در 12217 مورد، تولید شد. فرمان دوشاخه در هنگام ورود به این خودرو اول از همه به چشم می‌آید. در کنسول وسط نیز یک ساعت دیجیتال دیده می‌شود. این هاچ‌بک سوپر مینی جادویی از لحظه رونمایی‌اش در کشور تا مدت زیادی میان جوانان به خودروی شماره یک تبدیل شده بود، دلیل آن هم ظاهر اسپرت و مصرف سوختی بود که پیش از آن در هیچ خودرویی سابقه نداشت. داخل کابین تیپ 1، 2 و 4 کاملا یکسان است. سیستم تهویه تیپ 1 دستی است و شیشه عقبش بالابر برقی ندارد. موتور 206 تیپ 1، از نوع 4 سیلندر 8 سوپاپه است که امروزه در کمتر خودرویی به چشم می‌خورد. حجم آن 1360 سی سی و قدرت تولید اسب بخار این خودرو نیز با توجه به نوع موتور 75 اسب بخار است. گیربکس این خودرو 5 دنده دستی، حداکثر سرعتش 170 کیلومتر در ساعت و ظرفیت باک آن 50 لیتر است. 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر، مصرف سوختی است که از 206 تیپ 1 توصیف می‌شود. چراغ‌های هالوژنی از دیگر امکانات این خودرو است که در آن سال‌ها و البته حتی در حال حاضر وجودش در هر خودرویی آن را تا حد زیادی لوکس جلوه می‌دهد. فرمان هیدرولیک، سنسور اکسیژن و دماسنج از دیگر آپشن‌هایی است که با خرید پژو 206 تیپ 1 در اختیار صاحبش قرار می‌گیرد.
حالا با وجود تیپ‌های مختلف این خودرو از یک سو و تولید مدل سدان در انواع مختلف از سوی دیگر، شاید پیدا کردن تیپ 1 کمی سخت باشد. راه چاره اما ورود به سایت دیوار است که در آن فروشندگان زیادی خودروهای خود را به حراج می‌گذارند و خبری از واسطه و دلال نیست. اگر اطرافتان کسی را می‌شناسید که به فکر فروش 206 تیپ 1 است، این سایت را به او معرفی کنید تا معامله‌ای دو سر سود هم برای فروشنده باشد هم برای خریدار.
در سایت دیوار قیمت خرید پژو 206 تیپ 1 در یک آگهی حدود 21 میلیون تومان است. سال ساخت این خودرو متعلق به 1380 و کارکرد آن 200 هزار کیلومتر عنوان شده است. در آگهی دیگری نیز پژو 206 تیپ 1 فرانسوی با همین حدود کارکرد و به رنگ یشمی، 17 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد