موضوعات داغ

روش استعلام خلافی خودرو بدون مراجعه به پلیس +10

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته رئیس پلیس استان اصفهان؛ راه های متفاوتی برای دریافت خلافی خودرو درنظر گرفته شده است. استعلام تخلفات خودرو از طریق سایت پلیس راهور 120 (www.rahvar12.ir ) یکی از راه های دریافت خلافی خودرو است.
البته لازم به ذکر است در روش فوق تاریخ استعلام معمولا به 4 یا 5 روز قبل بر می گردد.
از دیگر راه های دریافت خلافی خودرو استفاده از کد VIN است. این کد 17 رقمی که در کنار مشخصات اصلی خودرو در کارت مالکیت اتومبیل ثبت شده با IR شروع می شود. کد مذکور که توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی تعریف می‌شود، جهت شناسایی موتور وسایل نقلیه سبک و سنگین، موتورسیکلت‌ها و موتورهای گازی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اعداد بکار رفته در کد VIN از 1 تا 9 را شامل شده و حروف نیز تمامی حروف انگلیسی به غیر از حروف O و Q به علت تشابه و جلوگیری از اشتباه است.

روش های استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN
بنا به گفته های سرهنگ رضایی در صورتی که مالک خودرو کد دستوری *110# را شماره گیری نموده و کد هفده رقمی VIN اتومبیل خود را وارد نماید می تواند علاوه بر رویت میزان جریمه نسبت به پرداخت آن نیز اقدام نماید.
همچنین ارسال کد VIN به صورت پیامک به هر یک از 3 شماره 1101202020-30005151-110005151 نیز می تواند خلافی ماشین را به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت در اختیار مالک آن قرار دهد.
مالک محترم می تواند برای پرداخت جریمه از یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی ، دستگاه کارت‌ خوان و کدهای USSD) کمک بگیرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/26
سلام
سایت راهور 120 که هروقت میخوام استعلام بگیرم میگه اطلاعات خودرو شما در سایت بروز نشده (یه همیچین چیزی)
*#110 هم به محض اینکه vin رو میدیم میپره بیرون ، عملا فقط sms کار میکنه چون هزینه داره برای مالکین خودرو
وطنم پاره ی تنم !
1398/7/13
استعلام خلافی
1398/11/14
وقتی تمام قبوض رو انتخاب می کنم جهت پرداخت، در آخر فقط یکی از اونها پرداخت میشه و باید یک روز صبر کرد که از لیست قبوض پرداخت نشده کسر بشه. سرورهای سایت هم بسیار ضعیف و کند هستن. لطفا لااقل ماهیت استفاده از خدمات اینترنتی که سهولت و سرعت در ارایه خدمت هست رو ایجاد کنید!