موضوعات داغ

تست سرعت زمینی Bloodhound SSC؛ تلاش مجدد برای شکستن رکورد جهانی سرعت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تلاش برای رکوردزنی بیشترین سرعت یک خودرو توسط Bloodhound SSC پس از خرید این پروژه توسط یک کارآفرین ادامه خواهد یافت. پس از اینکه ترمزهای این خودروی مافوق صوت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعتی روی آن قرار داده شد، تیم سازنده از نظر مالی دچار مشکل شد.
ایان وارهرست کارآفرین اهل یورک شر انگلیس، که مدیریت شرکت مهندسی Melett را برعهده دارد، این پروژه را با مبلغی نامشخص خریداری کرده است.
اندرو شریدان مدیر قبلی پروژه که مامور شده بود خریداری برای این پروژه پیدا کند گفته است: ایان در مدیریت تجارت‌های موفق در زمینه‌ی مهندسی خودرو سابقه‌ی خوبی دارد و کاملا شخص مناسب این پروژه است.
رکورد فعلی بیشترین سرعت این خودرو چقدر است؟
تیم Bloodhound در تلاشند تا از رکورد سرعت ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت عبور کنند. هنوز آزمایش‌های زیادی برای رسیدن به این رکورد باقی مانده، اما این خودرو قرار است سال آینده در یک مسیر ۱۸ کیلومتری در آفریقای جنوبی تست سرعت بدهد.
سرعت نهایی Bloodhound SSC چقدر است؟
این خودرو با یک موتور جت رولز- رویس، دسته‌ای از راکت‌های هیبریدی Nammo و یک موتور V8 جگوار با ۵۵۰ اسب بخار مجهز شده است. این خودرو در بهترین حالتش می‌تواند یک کیلومتر را در ۲.۲۵ ثانیه طی کند.
در حالت تئوری، موتور ۱۳۵ هزار اسب بخاری، این موشک ۷.۵ تنی را به اندازه‌ای به جلو می‌راند که بتواند به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. برای متوقف کردن خودرو هم در سرعت ۱۲۸۰ کیلومتر بر ساعت یک ترمز بادی، در سرعت ۹۶۰ کیلومتر بر ساعت چترنجات و در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت ترمزهای اصطکاکی آن را متوقف می‌کنند.
رانندگی در آن چطور است؟
کابین Bloodhound SSC بیشتر شبیه کابین خلبان یک جت جنگی است، بنابراین رانندگی این خودرو برعهده‌ی اندی گرین، خلبان نیروی هوایی سلطنتی بریتانیاست.
پروژه Bloodhound از همان ابتدای کار برنامه ریزی درستی نداشت؛ تیم سازنده در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفتند یک تست ۱۲۸۰ کیلومتر بر ساعت انجام دهند، سپس در سال ۲۰۱۰ برای تست ۱۴۴۰ کیلومتر بر ساعت و در سال ۲۰۱۱ برای تست ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعتی تلاش کردند. حالا در سال ۲۰۱۹ این تیم همچنان در تلاشند تست سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعتی را عملی کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد