موضوعات داغ

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل در تهران برگزار شد + عکس

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
صبح روز جمعه گروه گل سواران با حضور در پارکینگ مجموعه ابشار تهران، آخرین گردهمایی پاییزی خود را برگزار کردند. این برنامه که با حضور حدودا 50 دستگاه فولکس‌واگن گل برگزار شد، به دلیل استقبال خوب اعضای این گروه از جذابیت‌های بالایی برخوردار بود. همچنین نکته جالب در برگزاری این گردهمایی، اسپانسری یکی از تامین‌کنندگان قطعات یدکی این خودرو بود که در پایان مراسم به رسم یادبود به هر یک از دارندگان این خودرو یک عدد فیلتر هوا هدیه داده شد.

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل

گل یکی از خودروهای هاچ‌بک ساب‌کامپکت کمپانی فولکس‌واگن است که از سال 1980 روی خط تولید این برند در بزریل رفت. همچنین فولکس‌واگن گل از سال 1384 وارد بازار کشورمان شد و کرمان‌موتور وظیفه تولید آن را بر عهده داشت. گل به سرعت تبدیل به یک خودرو محبوب در میان جوانان شد و موفق شد فروش نسبتا بالایی را تجربه کند. اما در نهایت چهار سال بعد یعنی در سال 1388 آخرین دستگاه از این خودرو روانه بازار شد و تولید آن متوقف گردید. اما نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، محبوبیت و مقبولیت آن در میان طرفداران است، تا جایی که هنوز نمونه‌های کارکرده این خودرو دارای بازار خوبی است و با استقبال خریداران همراه می‌شود. از همین رو نمونه‌های سالم و کم کارکرد این خودرو با قیمتی حدود 35 تا 40 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گل طراحی ظاهری جذاب در کنار ویژگی‌های فنی قابل قبول بوده که در زمان ورود به بازار ایران کمتر خودرویی در این رده وجود داشت. البته لازم به ذکر است که پیش از این پژو 206 توانسته بود بخش عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد که با آمدن گل به بازار ایران این رقابت بسیار داغ‌تر شد.
فولکس‌واگن گل از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری بهره ‌می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 100 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 152 نیوتون متر را دارد.

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل

گردهمایی پرشور فولکس واگن گل

این نیرو توسط جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از آن‌جایی که گل وزن زیادی نداشته، عملکرد موتور و جعبه‌دنده بسیار خوب بوده و شتاب قابل قبولی را ارائه می‌کند. اما مصرف سوخت این خودروی شهری به نسبت سایر رقبا زیادتر بوده که این موضوع از نکات منفی آن به شمار می‌رود. همچنین با توجه به گذشت چندسال از آخرین سری تولیدی این خودرو، میزان استهلاک آن به مراتب بالا رفته و از نظر هزینه نگهداری ممکن است چندان مقرون به صرفه نباشد. اما با این حال باتوجه به کیفیت بسیار پایین خودروهای تولیدی حال حاضر، نمونه سالم و کن کارکرد این خودرو می‌تواند به مراتب بهتر از خودروهای داخلی صفر کیلومتر حال حاضر باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد