موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار و قیمت هیوندای سانتافه + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چندین خودرو از بین محصولات کره ای در این سالها به نماد خودروسازی کره در ایران بدل شده اند که هیوندای سانتافه نیز یکی از آنهاست. این خودرو در چندین نسل وارد بازار شده که اکثر نمونه های موجود در بازار ایران، از نسل سوم آن هستند و مجهز به موتور 2400 سی سی می باشند.
هیوندای سانتافه در کنار دیگر برادر خود یعنی کیا سورنتو، توانستند در سالهای مشخصی از نبود یا حضور رقبای ژاپنی استفاده کرده و به راحتی بازار خودروهای شاسی بلند را تحت تاثیر خود قرار دهند. می توان گفت اگر افزایش قیمت های دوره ای، به خصوص در سالهای 90 و 91 و امسال اتفاق نمی افتاد، گستردگی حضور هیوندای سانتافه در بازار ایران به جایی می رسید که بسیاری از ایرانیان، شانس داشتن یک هیوندای سانتافه ، اعم از نو یا کارکرده را در پارکینگ منزل خویش می داشتند.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

نسل سوم هیوندای سانتافه از اصول طراحی آن سالهای هیوندای، موسوم به طراحی سیال بهره می برد که جلو پنجره شش ضلعی در جلو از نماد های آن است. این ظاهر توانست در بازار انحصاری ایران که با محصولات از مد افتاده پر شده است، خوش بدرخشد. در بخش فضای داخلی نیز طراحی دلچسب و ارگونومیک کابین در کنار بهره مندی از امکانات زیاد، مالک را راضی نگه می دارد.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

با وجود آن که نمونه های وارد شده از این نسل به کشورمان، با موتور 2400 سی سی وارد شده اند که می تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 176 اسب‌بخار و 235 نیومتر در دورهای 6000 و 3750 دور در دقیقه ایجاد کند، شتاب این شاسی بلند کره ای نسبتا متوسط است و بیشتر برای مصارف خانوادگی مناسب می باشد تا رانندگی سریع و هیجان انگیز. سیستم تعلیق روزآمد سانتافه که در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از انواع چند اتصالی می‌باشد عملکرد خوبی دارد و علاوه بر کیفیت سواری راحت موجب فرمان‌پذیری و هندلینگ خوب خودرو نیز شده است. مهم ترین نکات منفی هیوندای سانتافه نیز عبارتند از گیربکس کند که در تعویض دنده ها تاخیر دارد و قیمت بسیار بالای آن، در بازار داخلی. واردات هیوندای سانتافه به بازار ایران، در سالهای اخیر توسط دو شرکت آسان موتور و کرمان موتور صورت گرفته است. در جدول زیر به بررسی قیمت نمونه هایی از هیوندای سانتافه پرداخته ایم:

جدول قیمت هیوندای سانتافه نسل سوم

جدول قیمت هیوندای سانتافه نسل سوم

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/2
با سلام ، ميشه بفرماييد قيمت 517 ميليوني براي مدل 2017 رو از كجا آوردين ؟ من قيمتي كمتر از 560 براي مدل 2017 ، خاكستري ، با گارانتي كرمان موتور پيدا نكردم . لطفاً بفرماييد از كجا ميشه 517 خريد تا م از همونجا خريد كنم . ممنون ميشم
1397/10/2
قشنگ معلومه دلالی اومدی جو رو متشنج کنی!
1397/10/2
میشه شما هم بفرمایید چرا قیمتارو با هیجانتون بردین بالا؟
مدل2015 سفید تو ارومیه از 330شروع میشه.چه خبرتونه؟