موضوعات داغ

خداحافظی با ب ام و چینی؛ اعلام طرح تبدیل برلیانس کراس توسط پارس خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
مشکلات اخیر صنعت خودروسازی سبب شده که بسیاری از خودروسازان توانایی تولید و در نتیجه تحویل محصولات خود را از دست بدهند. این مشکلات نه تنها دامنگیر شرکای ایرانی شرکت هایی مثل رنو و پژو شده بلکه همکاران ایرانی شرکت های چینی را نیز درگیر خود کرده است. شرکت هایی که تا پیش از این محصولات آن ها از جانب خریداران ایرانی چندان قابل قبول نبود، این روزها برای تامین قطعات خودروهای خود در ایران خط و نشان می کشند. یکی از خودروهایی که شرکت مونتاژ کننده آن در تحویل این خودرو به مشکل خورده است برلیانس کراس است.
پارس خودرو به تازگی اعلام کرده که خریداران این خودرو در صورت تمایل می توانند خودروی مذکور را با دیگر محصولات پارس خودرو تعویض نمایند چرا که این شرکت توانایی خود را در تولید و تحویل خودروی مذکور از دست داده است.
در ابلاغیه پارس خودرو عنوان شده است که خریدارانی که دارای پذیرش آماده تحویل این خودرو هستند می توانند در صورت تمایل برلیانس کراس خود را با یکی دیگر از محصولات برلیانس نظیر H320 اتوماتیک و معمولی ،H330 اتوماتیک و معمولی و H230 و H220 معمولی تعویض نمایند.
پر واضح است که وابستگی شدید صنعت خودروسازی ما به برندهای چینی در ماه های اخیر خود را به وضوح نشان داده و مشکل آفرین شده است. خودروسازان داخلی ای که در روزگار گذشته بدون تلاش برای داخلی سازی تنها به مونتاژ کاری و سود بیشتر فکر کرده اند حال با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/4
خداحافظ ماشين هاي جديد ، دوباره بايد تا چند سال فقط و فقط سمند و ٤٠٥ ببينيم .
1397/10/5
خوب نباید مدیرانی که صنعت خودرویی مملکت را به وضعیت کشانده اند را محاکمه کرد؟! یارو مدیر شده خدا تومن پول به جیب زده، ریاست کرده، خودروسازی را وابسته به چین اشغال ساز کرده، الان هم داره راست راست راه میره؟! چقدر در مملکت ما مسولیت داشتن ساده است!!
1397/10/5
چینیها برای دو دهه از ایران به عنوان بازار آزمایشی خودشون سوء استفاده کردن و جون مردم ایران رو به صورت مجانی برای پیشرفت خودروسازی چین گرفتن ، حالا که کم کم به کره ایها نزدیک میشن و در روسیه و آمریکای لاتین به فروش خوبی رسیدن ، دیگه حاضر به همکاری با ایران نیستن . این نه تنها شامل حال شرکتهایی مثل برلیانس و ام جی و ... میشه که شریک اروپایی یا امریکایی دارن و از تحریمها میترسن ، بلکه بقیه چینیها هم که بخش قابل توجهی از فروششون در ایران بوده و درگیر تحریمها نیستن هم دارن بازی درمیارن .
بعد اینها میگن صنعت خودروسازی ملی !!!
کدوم ملی وقتی عرضه ندارین یک پیچ در ایران تولید کنین ؟؟؟
1397/10/5
با سلام. یکی از دلایلی که خودرو سازان ما پیشرفت نمیکنن سود جویی افراد تصمیم گیرنده و عدم خودباوری جهت پیشرفت این صنعت هست. امیدوارم روزی برسه که مدیران ارشد منافع ملیرو به منافع شخصی خودشون ترجیح بدن
1397/10/6
دلیل کنار گذاشتن برلیانش c3 کراس چی بود.