موضوعات داغ

قیمت احتمالی پژو 2008 تحویلی به مشتریان ایران خودرو

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
آنطورکه اطلاعات سازمان بورس کشور اعلام کرده، ایران خودرو توانسته در آذرماه امسال، دقیقاً 1039 دستگاه پژو 2008 تولید کند. این عدد با توجه به شرایط نه چندان جالب تولید در ماه های گذشته، قابل توجه است زیرا ایران خودرو تا آخر آبانماه امسال توانسته بود تنها 4647 دستگاه پژو 2008 را تولید کند و این بدان معناست که حدود 23 درصد تولید کل پژو 2008 های ایران خودرو در سال جاری، در همین آذرماه گذشته رخ داده است.
صد در صد این بدان معنا نیست که پژو 2008 با قیمت مصوب قبلی به دست مشتریان می رسد ولی اوضاع از شرایط سیتروئن C3 کمی بهتر است. این روزها پژو 2008 در مدل های 97 در بازار آزاد به وفور پیدا می شود و قیمت آنها از 230 میلیون تومان شروع و در بعضی از آگهی ها می توان قیمت 270 میلیون تومان را نیز ببینیم!
در هر صورت با قوت گرفتن تولید پژو 2008 در خط تولید ایران خودرو به نظر می رسد باید امیدوار باشیم تا به زودی این خودروها به دست مشتریانی برسد که ماه ها است از موعد تحویل آن ها گذشته است. این در حالیست که ایران خودرو در ابتدا قرار بود این محصول را با قیمتی در محدوده 75 میلیون تومان راهی بازار کند، سپس قیمت اولیه در حدود 102 میلیون تومان اعلام شد و حالا نیز با توجه به چند برابر شدن نرخ ارز در سامانه نیما به نظر می رسد که رقم فروش نهایی در محدوده 230 میلیون تومان باشد، هرچند که به گفته برخی منابع آگاه، ایران خودرو محصول مشتریان منتظر خود را با رقمی در حدود 20 - 30 درصد زیر قیمت بازار تحویل ایشان خواهد داد که به نظر رقمی در محدوده 180 الی 200 میلیون تومان خواهد بود.

نظرات کاربران

27 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/6
ماشین فوق العاده محشریه اگه بده 200 تومن بازم بی رقیبه چون با این قیمت هیچی نمیشه خرید حتی چینی
1397/10/7
وای بر این بی عدالتی خدا نیامرزدتان
1397/10/7
پیکان هم زمان خودش محشر بود چون رقیب نداشت!!!! چون چیز دیگه ای نمیشد خرید!!!!
عجب دلایل قانع کننده ای!
متن رو بخون قرار بوده 75 بدن یعنی قیمت واقعیش در حد 50 تومن بوده که با مالیات و سود شرکت شده 75!!!!
علاوه بر سقوط ارزش ریال شاهد سقوط عقل و منطق در جامعه هم هستیم!!!
سقوط شرافت!
1397/10/7
سهام دار ایران خودرویی انگار بیا منم مغازه دارم تن ماهی دارم 500 هزار تومان خدایی خیلی می ارزه دمپایی پلاستیکی هم هست یک میلیون تومان میخوای دسته تبر و دسته بیل هم داریم ارزون و می ارزه خصوصی پیام بده قیمتشم بهت بگم
1397/10/9
من قصد خرید ندارم ولی این ماشین در مقایسه با قیمت تمام ماشین های چینی مثل تیگو ۵ و۷ وجک و هایما مفته
1397/10/6
یعنی چی یعنی مایی که باید اسفند ۹۶ تحویل می گرفتیم الان تو اسفند ۹۷ دارن تحویل میدن ما مقصریم که کارخونه نرفته قطعات بگیره که ماشینو زود‌تحویل بده؟؟
1397/10/6
خودرو بانک خواهشا چرت و پرت ننویس و شما بهانه دست اینا واسه گرانی نده
1397/10/7
کلیه قطعات ۲۰۰۸ با قیمت دلار ۳۸۰۰ وارد شده و یکسال بطور میانگین از موعد تحویل هم گذشته بجای ۲۰۰۸ دلار ۳۸۰۰ به مردم بدن اندازه پولی که واریز کردن ملت . یعنی حدود ۱۶۰۰۰ دلار ماشین مال خودتون
1397/10/7
با درود
دزدی ایران خودرو در روز روشن!
در تابستان سال ۹۶ برای ۲۰۰۸ ثبت نام کردم و قرار بود در فروردین سال ۹۷ تحویل بدن. مسئولین ایران خودرو قبل از شروع تحریم ها و در زمانی که نرخ دلار حدود سه هزار تومان بود؛ بارها در جراید و رادیو و تلویزیون اعلام کرده اند که تمام قطعات ۲۰۰۸ را که پیش فروش شده است، وارد انبار های ایران خودرو کرده و مشکلی از این بابت وجود ندارد!
حال چگونه می تواند ۲۰۰۸ را با نرخ دلار امروز به مردم تحویل دهد در حالی که قبل از تحریم ها و در زمانی که دلار ۳۰۰۰ تومان بود؛ تمام قطعات ۲۰۰۸ را وارد اما عمدأ مونتاژ نکرده اند تا الآن آن را گران کنند! با یک حساب سر انگشتی می توان به سود کلانی که از جیب مردم سرقت خواهد شد؛ پی برد!
اما برای اینکه پیش خریداران را نقره داغ کنند و دست تو جیب خریداران کنند و جیب خود و اطرافیانشان را پر کنند؛ ۲۰۰۸ را به صورت قطره چکانی تحویل می دادند تا با جلب رضایت دولت و وزیر صمت؛ ۲۰۰۸ را تا جایی که امکان دارد، گران کنند! حال پیش خریدارن یا به میل ایران خودرو، تکمیل وجه می کنند و یا مجبور به انصراف میشن و پولشان را با سود اندک و بسیار ‌پایین تر از تورم مسترد می کنند!! در هر صورت به نفع دزدان ایران خودرو است و اگر که انصراف بدن، ایران خودرو ۲۰۰۸ را رأسأ به دلالان می فروشد و پول هنگفتی به جیب می زند و بین خودشان تقسیم می کنند!
اگر قیمت ۲۰۰۸ را بیش از ۱۱۵ میلیون تومان (حدود قیمت اول فروردین ۹۷ یعنی تاریخی که قرار بود ماشین را تحویل بدن) اعلام کننداز ایران خودرو در دادگاه شکایت خواهم کرد. امیدوارم به عدالت حکم صادر شود.
اگر همان پولی که برای پیش ثبت نام ۲۰۰۸ پرداخت کردیم را برای خرید یه ماشین دیگری هزینه می کردیم(حتی دست دوم) الآن گرفتار حیله و نیرنگ و دزدی ایران خودرو نمی شدیم و آن ماشین هم در امروز ارزش بیشتری پیدا کرده بود!
1397/10/7
نمی خواستم پاسخ بدم ولی به یه اصل خرید برخوردم و لازم دونستم جواب بدم.
اصل خرید هایی مثل باعث این وضع بازار خودرو شدن.
امثال تو که عقلشون تو چشماشونه حق اعتراض ندارن هر کی خربزه می خوره پای لرزش می ایسته.
خب برو شکایت کن. احمقانه است که بخوای از چیزی شکایت کنی که ازش حمایت کردی.
تو حق اعتراض نداری چون چشمات باز بودن دیدی عقل هم داشتی پس چرا از یه سوراخ چند بار گزیده شدی؟
اشتباه و ....یت خودت رو چرا گردن خودرو ساز و دولت می اندازی. خودت خطا کردی باید بهاش رو بدی
هر وقت هم پشت گوشت رو دیدی این ماشین رو می بینی.
البته امثال تو از ساله 94 این سنگ بنا رو گذاشتن و شما هم دنباله روی همین مردم عقل در چشم هستین.
واقعیت رو باید گفت حتی اگر ناسزا و تلخ باشه
1397/10/11
سلام بنده هم دقیقا شرایط شما رو دارم و قرار بود فروردین 97 تحویل بدهند .من هم حاضرم شکایت کنم . لطفاً خبر دهید
1397/10/7
طبق ماده 4 سازمان حمایت موعد تحویل های گذشته شده باید افزایش نیابد همه قطعات وارد شده است در ضمن شرکت سایپا سیتروئن هم قطعات رو وارد کرده بود پیش فروش کرده بودچون قطعه وارده شده بوده که وزارت صنعت ومعدن مجوز پیش فروش داده بود وزارت صنعت ومعدن وسازمان حمایت تکمیل وجه سیتروئن سی تری رو بخاطر گران فروشی متوقف کردن قیمت توسط سازمان حمایت در حال بررسی هستش.
1397/10/7
منم ثبت نام کردم که موعد تحویل اردیبهشت 97 بود. طبق قانون ایران خودرو باید با قیمت موعد تحویل در قرارداد خودرو را تحویل دهد.به خدا قسم اگر قیمت بیشتر از 115 میلیون اعلام کند منم از ایران خودرو در دادگاه شکایت خواهم کرد .
1397/10/7
تحویل بهمن ۹۶ یا قیمت ۱۱۴ تومن و تحویل اسفند ۹۶ با قیمت ۲۰۰ تومن علی برکت الله
دوستان مستحضر هستید که مسئولان ایران‌خودرو چون افق های پیش رو را کامل می بینند می دونستن ما قراره تحریم بشیم و نرفتن قطعات بیارن وایسادن ما تحریم بشیم و تو‌این سختی ها به زحمت بیوفتن برن قطعات بیارن تا به ماها که ماه ها منتظریم بتونن ماشینو‌تحویل بدن چون کاملا اقتصادی هست اگر از همه ی بخش های تولیدی اینجوری حمایت میشه همه حاضرن بخش تولیدی راه بندازن چون با سه تومن جنس میخرم و با ۹ تومن می فروشم خیلی خوبه مه
1397/10/7
ت لطفا شایعه درست نکن ثبتنام پژو ۲۰۰۸ با سیتروئن هزاردرجه فرق داره پژو هایی که الان باید تحویل بگیرن برای تحویل اسفند پارساله و دوسال پیش ثبتنام کردن و نصف بیشتر پول هم دادن با سیتروئنی که در اردیبهشت امسال ثبنام کردن زمین تا اسمون فرق داره و اگر دعوتنامه هایه ۲۰۰۸ نباید قرونی گرونتر باشه و باید از دیرکرد یکساله تحویل هم مشتریان از ایرانخودرو شکایت داشته باشن
1397/10/13
خیالتون راحت. پدر من ثبت نام 96 بوده. قرار بوده بهمن 96 بدن که تازه دیروز دادن. اما خوبیش اینه که مبلغ دیر کرد را کسر کردن و کلا تمام شده ماشین شده حدود 97 میلیون تومان. 60 تومن پیش داده بود حدود 37 تومن هم ده روز پیش. لطفا دوستان شایعه پراکنی نکنیم.
1397/10/7
“به نظر می‌رسد” که نشد خبر آقای نویسنده.
بدون اشاره به هیچ منبع و مرجع خبری معتبری اقدام به سیاهه نویسی جهت بالا بردن بازدید از سایت نفرمایید.
1397/10/7
کسایی که موفق به ثبت نام شدن اول بگن چطوری این کارو کردن بعد بیان از عدالت حرف بزنن
1397/10/7
کلاهبرداری از این بدتر هم مگه وجود داره
من برج 4 مبلغ 60 میلیون بابت ثبت نام واریز کردم موعد تحویل هم بهمن 96 بود که اون موقع قیمت 2008 حدود 100 میلیون بوده حالا بعد از یک سال تاخیر بیام 200 میلیون پرداخت کنم.
خواهش میکنم اگه امکان داره یه گروه در تلگرام یا اینستا ایجاد بشه که کسانی که 2008 ثبت نام کرده اند با هم هماهنگ بشن که یه اعتراض یا شکایتی علیه ایران خودرو مطرح کنیم.یا به صورت دسته جمعی به وزارت صنعت مراجعه کنیم.
1397/10/8
خداوکیلی خجالت هم خوب چیزیه خرداد ۹۶ از ما پول گرفتن . ۶۰ میلیون روی دلار ۳۷۰۰. الان میخان با قیمت جدید بکا دعوتنامه بدن درصورتی که دعوتنامه ما اسفند ۹۶ هست . کلاه بردار بزرگتر از ایرانخودرو وجود نداره توی دنیا. بیاد به نرخ همون دلار ۳۷۰۰ پول مارو پس بده بهتره
1397/10/8
خطاب به آقای مرتضی سورن
درود بر شما
نمی دونم چند ساله هستی و یا چقدر تحصیلات داری!
بهتر نبود در متنی که نوشتی؛ یه کم ادب را رعایت می کردی؟! حال که ناسزا گفتی و در آینده هم خواهی گفت؛ دلت خنک شد و سبک شدی و مشکلات را حل کردی؟!
آنقدر که شما نگران ۲۰۰۸ هستی و حرص می خوری؛ ما که پیش خرید کردیم، اندازه شما نگران نیستیم و حرص نمی خوریم!
برادر من شرایط اقتصادی کشور و جوی که وجود دارد و عدم حمایت دولت از بنگاه های تولیدی و در حقیقت سنگ اندارزی دولت مقابل تولیدگنندگان موجب ایجاد شغل های کاذب و غیر مولد و دلالی شده است. وجود دلال زاییده تصمیمات غلط و موازی کاری دولت است. وقتی دولت انحصار خودرو را در اختیار ۲ شرکت ایران خودرو و سایپا قرار داده و هر روز بدتر از دیروز عمل می کنند و کیفیت خودروها پایین تر میاد و همیشه دروغ تحویل مردم میدن و خودشان با دپوی خودرو در انبار و عدم تحویل آنها و یا عدم تولید ، تولید به میزان بسیار کمتر از تقاضا ، تحویل مخفیانه خودرو به دلالان و کنترل بازار و ده ها نیرنگ و خدعه بکار می برند؛ شما چه توقعی از مردم دارین که رو به دلالی نیارن؟! خودروسازان و دولت عمدأ دلالی را به وجود میارن تا از آب گل آلود ماهی بگیرن!
ضمنأ من دلالل نیستم و فقط یک دستگاه ۲۰۰۸ ثبت نام کردم تا شاید مثلأ خودروی روز اروپا را سوار شم و مجبور به خرید ارابه های ساخت داخل نشوم!
مضافأ اینکه کسب و کار و اقتصاد راه خودش را طی می کند و حال شما نامش را هر چه دوست را بذار. دلالی و یا تولیدکننده و یا . . . مهم استفاده از سرمایه و کسب و کار و راکد نگذاشتن سرمایه است. دلال هم که سرمایه ای در دست دارد از این موضوع مستثنا نیست. هیچ قانونی مخالف دلالی نیست و حتی قانون تجارت از دلالی و حق العمکاری نیز حمایت می کند! اما عامل اصلی ایجاددلال؛ خودروسازان و دولت است.
لطفأ دیگه فحش و ناسزا نده! اگر هم ناسزا گفتی؛ خوب! دیگه! کاریش نمیشه کرد!
با سپاس
1397/10/8
سلام
پاسختون خوب و قانع کننده هست.
من نگفتم دلال هستین.
اصلا با دلال ها کاری ندارم
مسئله اینه که مردم فقط خودشون رو می بینن بقیه رو نمی بینن. برای پیشرفت ریسک لازمه البته نه ریسک یه عده معدود همه و همه
اگه مردم سر حرفشون وایسن اینا کوتاه میان خودرو ساز ها و دولت و دلال هاشون.
حق ملت ایران این نیست که این قراضه ها رو سوار بشن. حق گرفتنی هست ولی اگه بخوای گرفتنی هست.
شما رو حواله می کنم به زمان محاصره عبیداله توسط مسلم و یارانش.
این قضیه کاملا با واقعه خرداد 1394 همخونی داره.
عبیداله محاصره شد و چیزی نمونده بود که تسلیم بشه اما کلی زد و مردم هم عقل تو چشماشون. مردم پول و سودشون رو می دیدن و فقط خودشون رو می دیدن اونایی که خدا ترس بودن گول نخوردن البته کسی دیگه نمونده بود که خدا ترس باشه.
بریم به ساله 1394 : تقریبا کارد به استخون خودرو سازها و دولت رسیده بود چون تحریم مردم داشت جواب می داد اما یه حیله همه چی رو خراب کرد. چی شد؟ همون کاری که یاران مسلم کردن این ملت همون کار رو کردن. به خاطر سود شخصیشون یا همون دلال بازی از حقشون گذشتن. حالا دلالی یا اینکه عقل تو چشم بودن مسئله اینه که با این انتخاب اشتباه به ظاهر سود می کنن ولی در باطن صد برابر ضرر می کنن.
آیا مردم کره اینجوری بودن؟ آیا مردم ترکیه بعد از کاهش ارزش لیر صف کشیدن و دلار خریدن؟
مسلما خیر.
عزیز شما که دیدین که ایران خودرو این همه سال داره این کار می کنه تحویل نمی ده حتی قبل تحریم چند بار قیمت رو افزایش داد و تحویل نمی داد چرا این کار رو کردین؟
بله در کنار استفاده ایمن می شد جلوی کاهش ارزش پول رو گرفت ولی به چه قیمتی؟
به این قیمت که اینقدر اذیت بشین که کار به شکایت از خودرو ساز برسه؟
می دونین حرف آدم زمانی با عملش یکی می شه که قدرتش رو داشته باشه انجام بده ولی تحریم کنه.
در شرایط فعلی مصلحت حکم می کنه که مردم نخرن حتی برا دلالی مردم با دلالی گریشون باید به بچه هاشون در نسل های آینده جواب بدن که چرا نذاشتن خودروی داخلی با کیفیت بشه.
خودرو ساز می گه من هر چی درست کنم مردم مجبورن بخرن. چی شد ؟ مجبورن؟ یعنی انتخاب دیگه ای نیست؟ چرا هست اونم فدا کاری ولی نه فقط من یا شما تنهایی بله همه
ملت می گن گرونه خب برا چی می خرین؟
وقتی می خرین برا چی می گین بی کیفیته؟
شتر مرغ رو می بینن بش می گن تخم بزار می گه من شترم بش می گن بار ببر می گه من مرغم.
بالاخره باید حرف مردم و عملشون یکی باشه یا نه؟

اما عامل اصلی ایجاددلال؛ خودروسازان و دولت است.
خب میزان رای ملت هست ملت پایه کار باشن می شه ساله 94 دیگه فشار خیلی زیاد بود اما چی شد؟ حرص و طمع باعث شکست شد.
به هر حال امید وارم ماشینتون رو تحویل بگرین و چرخش براتون بچرخه ولی بعد از تحویل به حرف منه حقیر کمی فکر کنید.
ناسزا هم تویست قبلی گفتم معذرت می خوام بعدا عامیانه تر صحبت می کنم.
1397/10/8
منم از ایران خودرو شکایت میکنم. خودروری من باید اسفند پارسال تحویل داده میشد و نصف بیشتر قیمت خودرو رو هم دادم. مملکت اینقدهاهم بی سرو صاحاب نیست داداش
بیشتر به نظرم میاد سایت شما داره محک میزنه مردمو
1397/10/11
با سلام
تیر 96 مبلغ 60 میلیون پول دادیم قرار بود اسفند96 ماشین مارو تحویل بدن که ندادن، طبق ماده 4 قانون مصرف کننده در پیش فروش عادی اگه افزایش قیمتی هم تصویب کنن تازمان تحویل ماشین در قرارداد عادی یعنی همون اسفند 96 شامل حال ما میشه، اینکه الان بخوان قیمت رو گرون کنن و بگن قرارداد ما پیش فروش عادی است کاملآ غیر قانونی است، با محاسبه سود مشارکت و سود تاخیر اگه امروز مثلا دعوت نامه ما اسفندی ها بیاد چیزی حدود 34 میلیون باید بدیم تا ماشین رو تحویل بگیریم اگه ریالی بیشتر بخوان، به هر کجا که بتونم شکایت می کنم و اگه نتیجه نگیرم آبروشون رو تو دنیا می برم حتی اگه زندانی بشم . مرگ بر دزدان
1397/10/10
هرچی سر مردم بیاد حقشونه میرن پول میریزن برا ماشینی ک معلوم نیست چیه وبا چه قیمتی و در چه سالی تحویلشون آیا بدن یا ندن. 60سال از تاسیس ایران خودرو میگذره تو این شصت سال فقط کارش تولید آشغال های پرمصرفه منقضی شده پژوی فرانسه بوده.تحریم بهانه است وقتی مردم صف میکشن برای ماشینی ک هیچ جا دنیا خریدار نداره خودرو ساز هم ک داره سود خودشو ازین اشغالا میکنه دیگه نمیره دنبال تحقیق توسعه. اگ هم بره ماه عسلش میشه دنا با موتور سمند.سایپا هم پراید و دیگر هیچ...
1397/10/10
خطاب به جناب آقای مرتضی سورن
با سلام و درود
بسیار تشکر می کنم از پاسخ منطقی و لطف جنابعالی به بنده.
ببخشید که در متن بالا خدمت شما جسارت کردم.
سلامت، موفق و پیروز باشید.
با سپاس
1397/10/11
سلام .۶۰ میلیون به بدبختی جور کردم تا تونستم پژو 2008 ثبت نام کردم که قرار بود فروردین تحویل بدن،که مثلاً تابستان بریم مسافرت .
مطمئن باشید که هیشکی زورش به این دزدان نامرد نمی‌رسه ولی امیدوارم ،خودشون و زن و بچه هاشون روز خوش نبینن .و داغ بچه هاشون روی جگرشون بذاره