موضوعات داغ

احتمال ترخیص خودروهای دپو شده در سال ۹۸ با افزایش 10 درصدی عوارض

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در لایحه بودجه ۹۸ درآمد حاصل از وضع عوارض گمرکی خودروهای بنزین‌سوز ۱۰۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. فعالان حوزه واردات این اعداد و ارقام را عوارض گمرکی خودروهای دپو شده در گمرک می‌دانند و می‌گویند این رقم نمی‌تواند به معنای آزادسازی واردات خودرو در سال آینده باشد، زیرا این رقم بسیار ناچیز است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: با توجه به لایحه بودجه سال ۹۸، هیچ درآمدی حاصل از واردات خودرو برای سال آینده در نظر گرفته نشده است. وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۷ این درآمد در نظر گرفته شده بود و این بند در لایحه بودجه ۹۸ نمی‌تواند مربوط به درآمد حاصل از واردات خودرو باشد. وی در ادامه افزود: زمانی درآمد و عوارض تعیین می‌شود که وراداتی صورت گرفته باشد و این در صورتی است که ما با ممنوعیت واردات روبه‌رو بوده‌ایم، پس در این شرایط می‌توان گفت که این درآمد و عوارض مربوط به ۱۵ هزار خودروی دپو شده در گمرک است. همچنین این رقم بسیار اندک و ناچیز است و نمی‌توانیم آن را درآمد حاصل از واردات خودرو بدانیم.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان تصریح کرد: متاسفانه خودروهایی که در گمرک دپو هستند، ۵ تا ۱۵ درصد آسیب دیده اند. تعدادی از این خودروها نیاز به تغییر فرمان، داشبورد، صندلی و تغییر رنگ دارند و لاستیک تمام خودروهای دپو شده در گمرک نیز باید تعویض گردد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/7
همینقدر که می بینید به سرمایه مردم اهمیت می دن ... خودروهایی که شاید تمام سرمایه یک شخص و خانوادش بوده و با هزار ارزو خریده اخر سر گرفتار این دولت شده و باید تمام سرمایش زیر خاک و افتاب بمونه و هیچکس هم جوابگو نباشه و اصلا مشخص نباشه چی می خواد به سرش بیاد این مملکت اینجوری اداره میشه ...
1397/10/8
مشکل اینه توی این مملکت هیچ مدیر یا مسئولی برای تصمیمی که میگیره یا نمیگیره، مورد جوابگویی و بازخواست قرار نمیگیره...
این که ماه تا ماه حقوقش رو میگیره، کار فنی و اصولی هم مال خارجی هاست، مدیرهای ایران ماشالا همه سیاسی کارن
بعد از مدتی هم جابجا میشه، گور بابای بیت المال و منابع مردم و دولت و هر چی دیگه هست. یکی بعدش میاد یا جمعش میکنه یا بدترش میکنه
هیچ کس هم نمی گه بهش چرا!؟