موضوعات داغ

واردات اتوبوس دست دوم "خیانت" است؛ حمایت از صنعت گران داخلی حتی به قیمت مرگ!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی خبری مبنی بر احتمال واردات اتوبوس های دست دوم به علت ناتوانی از خرید اتوبوس های نو از جانب مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی منتشر شده است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی، ضمن رد نکردن این خبر عنوان کرد که در شرایط فعلی انجام این فعل خیانت به کشور محسوب می شود.
به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش توضیح داد که در حال حاضر 10 شرکت اتوبوس سازی در کشور فعالیت می کند که می توانند سالانه در حدود 45 هزار دستگاه اتوبوس تولید کنند و در شرایطی که این واحدهای تولیدی از تمام ظرفیت خود بهره نمی برند و حتی تعدادی نیز در آستانه ورشکستگی و تعطیلی خطوط تولید قرار دارند واردات اتوبوس های دست دوم یک خیانت محسوب می شود.
با توجه به گفته های او، اتوبوس های دست دومی که گفته می شود ممکن وارد کشور شوند، چندان اقتصادی محسوب نشده و در واقع به نوعی ضررده نیز می باشند چرا که در صورت فایده کشورهای مبدا خود از آن ها استفاده می کردند. به علاوه این اتوبوسها بسیاری از استانداردهای لازم را به همراه نداشته و تنها وابستگی و مصرف ارز برای تعویض قطعات مستعمل را به همراه خود خواهند داشت.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در انتها توضیح داد که طبق قانون دولت موظف است که از حداکثر توان تولید داخل استفاده کند و به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ثبت سفارش واردات اتوبوس‌های دست دوم را متوقف کرده و شرکت های اتوبوسرانی حق واردات اتوبوس دست دوم را نخواهند داشت.
با این اوصاف می توان گفت که صنعت گران داخلی حتی با اشراف به شرایط وخیم اقتصادی که منجر به توقف تولید خطوط ایشان شده است، بر این امر اصرار دارند که نباید به جای خودروهای نو، از وسایل دست دوم خارجی با قیمت مناسب تر استفاده کرد. حتی اگر چنین رویه ای از مرگ و میر هم میهنان پیشگیری کند و در مجموع به نفع جامعه و اقتصاد تمام شود.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/11
باید ... وسط مملکتی که این ادم به عنوان یک مسئول در مورد استاندارد نظر بده ! تو اگه می دونستی استاندارد چیه که وضعیت خودرو سازیه ما این نبود ایشاا... دورو وریات و خودت به لطف همون اتوبوسهایی که قصد تولیدشونو دارید به بهشتتون برید هرچه زودتر .
1397/10/11
این همونی نبود که میگفت من مگان سوار میشم انتظار نداری من مثل شما پراید سوار شم!
1397/10/12
دقیقا خود شخص ... هست که الان میاد دم از حمایت از تولید ملی میزنه....
1397/10/11
واقعأ که این آقا خیلی دروغگو، جنایتکار و خیانت کار است!!!؟؟؟
1397/10/12
تولید پراید ۲۰ سال پیش خیانت نیست ؟!!!
1397/10/12
قانون بازنشستگی مالیده شد رفت؟!! چهل ساله این مردک را من تو تلویزیون و سایتها و ... به عنوان مفت خور می بینم! هرچند این بره یک احمق دیگه جاش رو می خواد بگیره!
1397/10/12
انقدر از این آدم های نون به نرخ روز خور بدم میاد !
1397/10/12
دیدن این بابا کفاره داره. یکی نیست به این یارو بگه، دیگه وقت استراحتش شده؟ برو بخواب دیگه عزیزم، برو استراحت کن.
1397/10/12
عجب! بوی پول به مشامش خورده اسمشو گذاشته “خیانت” میخواد از آب گل آلود ماهی بگیره اشکال نداره این بازارم انحصار خودتون کنید جون مردمم به درک