موضوعات داغ

درباره شرکت خودروسازی هیوندای و هیوندای سوناتا بیشتر بدانید

عکس مطلب اول
یکی از برندهایی که بین علاقمندان به خودرو جایگاه خاصی دارد، برند کره‌ای هیوندا است که محصولات متعدد آن با استقبال و فروش خوبی بین طرفداران دست به دست می‌شود، هر چند که محصولات کره‌ای برای مصرف‌کننده ایرانی با سطح درآمد متوسط گران تمام می‌شود اما با این حال یکی از این محصولاتی که در دیوار علاقمندان زیادی به دنبال آن هستند هیوندا سوناتاست. در این مطلب به معرفی شرکت خودروسازی هیوندا و همچنین هیوندا سوناتا می‌پردازیم.

تاسیس شرکت خودروسازی هیوندا
سال ۱۹۴۶ میلادی فردی به نام چانگ جو یانگ شرکت کره‌ای و چند میلیتی هیوندای را تاسیس کرد. در دهه اول فعالیت، این شرکت خودروسازی با حمایت‌های دولتی به انواع مختلف فعالیت‌های صنعتی مثل فولادسازی، تجارت، الکترونیک، کشتی‌سازی و … ورود پیدا کرد و در ابتدای دهه ۱۹۶۰ هیوندای به بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی بدل شد.
سال ۱۹۷۵ میلادی بود که مدیران این شرکت خودروسازی با همکاری شرکت‌ مهندسی و طراحی ایتالیایی ایتال دیزاین برای طراحی خودرو و همچنین با مشارکت میتسوبیشی موتورز جهت تامین اجزای تولید نخستین خودروی کره‌ای به نام هیوندای یونی را تولید کردند و به دنبال آن برای اولین بار محصولات بخش خودروسازی این کارخانه صادر شد، کشور مقصد اکوادور بود. پس از آن هیوندای یونی با فروش فوق العاده‌ای روبرو شد و عنوان پرفروشترین کارخانه اتومبیل سازی در کره جنوبی را از آن شرکت هیوندای کرد.
به تدریج شرکت خودروسازی هیوندا توانست سهم قابل توجه‌ای از بازار خودروسازی جهان را به خود اختصاص دهد تا جائیکه این روزها به عنوان چهارمین خودروسازی بزرگ جهان شناخته می‌شود. این روزها هیوندا به همراه کیاموتورز از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به شمار می‌آید. محصولات این شرکت خودروسازی مانند سوناتا، آزرا، هیوندا آی ۲۰، هیوندا آی ۴۰ و هیوندا جنسیس از خودروهای با کیفیت خوب و مشتری پسندی هستند که به اعتقاد ماشین بازان همیشه و حتی مدل‌های قدیمی و دست چندم آنها به بعضی برندهای جدید و صفر ارجحیت دارند، یکی از این مدل‌ها سوناتاست و افراد زیادی در زمینه خرید و فروش هیوندا سوناتا کار می‌کنند یا علاقمند و پیگیر آن هستند.

معرفی هیوندا سوناتا
هیوندا سوناتا در کلاس خودروهای اندازه متوسط به حساب می‌آید که با طراحی خودروهای موتور جلو، محور جلو و به صورت سدان و چهار در وارد بازار مصرف جهانی شده است. اولین مدل این خودرو سال ۱۹۸۵ تولید شد و نسل هفتم و هشتم آن به صورت وارداتی توسط شرکت آسان موتور وارد بازار مصرف ایران شد.
اگر به دنبال خرید هیوندا سوناتا صفر یا دست دوم هستید، خوب است بدانید که مدل جدید و هیبریدی هیوندا سوناتا (مدل ۲۰۱۸) با موتور برقی که دارد برای کاهش آلودگی محیط و مدیریت مصرف سوخت بنزین مفید است. محصول ۲۰۱۸ سوناتا با طراحی اسپرت‌تر و جوان پسندتری وارد بازار مصرف شده است. این خودرو در رنگ‌های متنوعی مثل قرمز، سفید، مشکی، خاکستری، آبی تیره و روشن و همچنین نقره‌ای عرضه می‌شود و در همه تست‌های تصادف از سمت های مختلف، جناحین، سقف و ایمنی سرنشینان امتیاز خوب را کسب کرده است. ضمن اینکه هیوندا سوناتا در نسخه‌های فول آپشن مجهز به فناوری‌های ترمز اضطراری، امتیاز عالی به دست آورده است.
شما درباره هیوندا سوناتا چه نظری دارید؟

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/13
دقیقا مثل ویران خودرو هست ، الحق که وجود سایپا و ویران خودرو مایه ننگ برای این کشوره