موضوعات داغ

عدم افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌دران خودروی تهران اظهار داشت: قیمت خودرو درسال جاری به حد کافی افزایش داشته است و در شب عید امسال با وجود افزایش تقاضا، افزایش قیمت خودرو نخواهیم داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، در ماه‌های پایانی سال میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش می‌یابد. با هجوم مردم طی چند سال گذشته در ایام عید، قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی با نوسان قیمت مواجه شده بخصوص در سال جاری که قیمت ارز با نوسانات زیادی روبه‌رو بوده و چندین بار قیمت خودرو در بازار شاهد افزایش چندین درصدی بوده است. در این شرایط سئوالی که مطرح می‌شود این است که آیا قیمت خودرو در شب عید گران‌تر می‌شود؟
سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودری تهران در پاسخ به این سوال می‌گوید: قیمت خودرو در سال جاری به حد کافی افزایش داشته و با وجود افزایش تقاضا در شب عید، افزایش قیمت خودرو نخواهیم داشت. همچنین با عرضه مناسب خودرو به بازار می‌توان بازار خرید و فروش را رونق داد. وی ادامه داد: بازار کشش بیش از 80 درصد افزایش قیمت خودرو را ندارد. در چند ماه اخیر قیمت خودرو افزایش زیادی داشته است ومردم برای خرید اقدام نمی‌کنند و منتظر هستند تا بازار به ثبات برسد.
انجام تعهدات توسط خودروسازان
سعید موتمنی در رابطه تعهدات خودروسازان بیان داشت: با صحبت‌هایی که با برخی از نمایندگی‌ها داشتیم آنها اعلام کردند که در 10 روز اخیر خودروسازان به تهعدات خود عمل کرده و خودروهای مورد نیاز را به بازار عرضه کرده‌اند. همچنین کاهش قیمت وقتی صورت می‌گیرد که خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند. وی در ادامه افزود: ما شاهد کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی برخی از خودروهای خارجی در بازار بودیم. خودروی سانتافه در بازار 570 میلیون تومان بود که امروز با قیمت 525 میلیون تومان معامله می‌شود. خودروی آزرا 2018 که در ماه‌های گذشته به یک میلیارد تومان رسیده بود امروز با قیمت 640 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.
وی در پایان تصریح کرد: عرضه مناسب خودرو باعث بهبود و رونق بازار می‌شود. در مدتی که بازار با رکود مواجه بود ، خودروهای داخلی نیز بین 2 تا 6 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/17
میوه و آجیل مگه؟!
بعدشم با این قیمتا احساس نمیکنید دیگه راجع به افزایش قیمت حرف زدن تکراری و مسخره شده؟!!
1397/10/18
والا رو که نیست....!؟ سنگ پای قزوینه... نه بیا افزایشم بده... همه چیز رو به دل مردم زهر کردید، همه چیز رو برا مردم حسرت و آرزو کردین... مردم ایران، نخرید، باید این فرغون سازان و دلالان رو ورشکست کنیم، 1 یا 2 یا 3 یا 4 حتی 5 سالتحمل کنیم، نخرید تا درسی بدیم به این دلالان، به هر چیز اعتقاد دارید من خودم ماشین ندارم و از حمل و نقل عمومی استفاده می کنم، نخرید تا یکبار برای همیشه تکلیف این دزدان سرگردنه رو مشخص کنیم
1397/10/18
با این قیمت ها کلا صنعت خودرو به زودی مرخص میشه و همه از شرش راحت میشن ، مردم پول مفت ندارن که دو دسته تقدیم این لگن سازها و دلال های طماع کنن پس خرید و فروشی در کار نیست و نخواهد بود
1397/10/18
دوست عزیز اگه مردم نمیخرن کی داره میخره؟ دنا توربو 125 میلیونی که داره میخره؟ ساندرو 135 میلیونی کی داره میخره؟ اریزو توربو 160 میلیونی کی داره میخره؟ h30 به قیمت 95 میلیون کی دقیقا داره میخره؟ پرشیا 70 80 تومنیو کی خرید؟ برادر منم خیلی حرص خوردم خیلی جاها گفتیم نخرن نکنید دارید اینده خودتون رو تباه میکنید ولی به این نتیجه رسیدم مردم پول دارن حسابیم دارن. حالا مفت هست یا نیست رو نمیدونم ولی میدونم که حسابی مردم پول دارن. دولت و خودروسازم میدونه اینو. برادر مردم رفتن تا 2 سال دیگه قیمت غیر قطعی پیش فروش پراید پر کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعد شما نشستی میگی مردم پول مفت ندارن دو دستی بدن؟ کجای دنیا هر سال از کیفیت و آپشن ماشین کم میکنن از اونطرف قیمت رو بالا میبرن بعد مردمش له له میزنن برا خرید؟ ایربگ و رینگ و زه در و کیفیت ساخت همه رو کم میکنن قیمت رو دوبرااااااااااااااااااابر بعد مردم خیلی قشنگ میخرن بعدم میگن چرا چیزی تغغیر نمیکنه چرا خودروساز بمون ظلم میکنه. با این وضعیت و این رویه که مردم پیش گرفتن نه تنها هیچی درست نمیشه بلکه هر روز بیشتر از روزه قبل همه چی بدتر میشه.