موضوعات داغ

ب ام و Z4 پانصد میلیون تومانی در سایت دیوار

عکس مطلب اول
ب ام وی سری Z4 خودروی اسپورت کوچکی است که ابعاد و طراحی‌اش نظر بسیاری را از آغاز تولید تاکنون جلب کرده است. این اتومبیل دو در و دو سرنشین با جثه‌ی کوچکش در کلاس رودستر‌ها یا خودروهای اسپایدر طبقه بندی می‌شود. رودستر به خودرویی اطلاق می‌شود که سقف و پنجره ندارد، هر چند Z4 سقف کارنورتیبل (کروک) دارد. Z4 دماغه‌ای کشیده و صندوقی کوچک دارد، این استایل را کمتر می‌توان در خودروهای امروزی دید. طراحی کوسه مانند به لذت سوای این خودرو افزوده است‌؛‌ زیرا با تکیه اصول آیرودینامیک در زمان گاز دادن راننده و سرنشین به صندلی خود می‌چسبند و در آن فرو می‌روند. این حس لذت بخش، خرید ب ام و سری Z4 را به گزینه‌ی اول افرادی که به کیفیت سواری هیجان‌انگیز اهمیت می‌دهند، تبدیل کرده است.

بررسی فنی BMW Z4
پدال گاز را تا انتها بفشارید، بعد از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این شتاب برای خودروی اسپورتی کوچک و سبک وزن چون Z4 بسیار ایده‌آل است. البته شتاب در تیپ ۱۸ و ۲۰ آی حدود ۷ ثانیه بود و برای تیپ ۲۸ و ۳۰ آی به ۶ ثانیه رسید. سرانجام شتاب Z4 تیپ ۳۵ آی به همت مهندسان ب‌ام‌و ۵ ثانیه شد. حداکثر سرعت برای این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد. حجم موتور تیپ‌های اولیه ۱۹۹۷ و تیپ‌های جدید ۲۹۹۷ سی‌سی است. تیپ‌های اولی ۴ سیلندر و تیپ‌ آخری ۶ سیلندر هستند. متاسفانه مصرف سوخت در تیپ‌های جدید افزایش یافته است. برای پیمودن هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی به ۹ لیتر بنزین نیاز دارید. مصرف سوخت در داخل و خارج شهر به ترتیب ۱۵ و ۱۱ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. اگر توربو یاری کند Z4 می‌تواند ۲۴۵ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

تجربه سواری
کابین کوچک، اما کاربردی طراحی شده. طراحی داخلی ترکیبی از تریم چوب، چرم و پلاستیک است و حس شیک بودن را همراه انرژی و گرما منتقل می‌کند. علی رغم شتاب خوب و تیز بودن خودرو، هندلینگ و قدرت مانور آن‌طور که باید نیست. سواری z4 به خاطر سیستم تعلیق پیشرفته‌اش نسبت به سایر خودروهای هم کلاس خودش نرم‌تر است. گیربکسش بدون کوبش کار می‌کند و تاخیر ندارد. می‌توانید به عنوان یک خودروی اسپورت غیر مسابقه‌ای روی این محصول شرکت ب ام و حساب باز کنید. صدای اگزوز دلنشین است و حتی عاشقان حرفه‌‌ای و کاربلد قار قار کردن خودرو را نیز راضی نگه می‌دارد. نکته این است که اگر می‌خواهید سراغخرید ب ام و سری Z4 کارکرده بروید، باید تمام موارد را به دقت با کارشناس بررسی کنید و با این تفکر که تعلیق این خودرو خوب است اقدام به خرید نکنید؛‌ زیرا نمی‌دانید که صاحب قبلی چگونه از آن مراقبت کرده‌ است.

در دیوار چند بخرم؟
یک دستگاه ب ام و سری Z4 تیپ 20i سال ۲۰۱۴ با ۳۶ هزارکیلومتر کارکرد به قیمت ۵۴۰ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری از سایت دیوارر قیمت فروش ب ام و سری Z4 ۲۰۱۴ با ۳۸ هزار کیلومتر کارکرد ۵۱۰ میلیون تومان اعلام شده است. خرید و فروش ب ام و z4 در بازار چندان راحت نیست؛ اگر مدل‌های کم کارکرد بخرید، افت قیمت زیادی خواهد داشت. می‌توانید مناسب‌ترین قیمت مدل دست دوم را در بین آگهی‌ها پیدا کنید.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد