موضوعات داغ

بررسی قیمت خودروهای هن تنگ در بازار خودرو ایران

عکس مطلب اول
خرید خودروهای چینی برای افرادی با بودجه متوسط به گزینه‌ای بسیار مناسب مبدل شده‌اند؛ چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر حس سواری خودروهای بازار کره، ژاپن و سایر کشورهای به‌نام در زمینه خودروسازی را تجربه کنید.
مدت زمان زیادی نیست که دو خودروی هن تنگ X5 و هن تنگ x7 با ظاهری شبیه به هیوندا سانتافه(مدل‌های قدیمی‌تر)، شاسی بلندهای فورد و یا حتی فولکس واگن اما با قیمتی بسیار کمتر، توسط کمپانی چینی هن تنگ به بازار ایران راه یافته که انتظار می‌رود برای رقابت با خودروهایی از جمله جک S3 و هایما S5 در ایران عرضه شده است. در ادامه این مطلب با بررسی دو مدل از این خودروی چینی با ما همراه باشید.

هن تنگ x5

هن تنگ X5

هن تنگ X5

هن تنگ x5 با ظاهری تقریباً مشابه هیوندا سانتافه قدیمی و حتی کولاژی از چند خودروی دیگر طراحی شده است این خودروی کراس اور اگرچه طراحی منحصر به فردی ندارد اما قسمت جلویی کشیده و زیبا و قسمت انتهایی اسپرت و قابل قبولی دارد. سایز لاستیک‌های آن کمی نسبت به بدنه کوچک است برای همین هن تنگ X5 از کنار چندان زیبا به نظر نمی‌رسد.
طراحی داخلی هن تنگ x5از خودروهای شاسی بلند آلمانی مثل بی‌ام‌و و فولکس‌ واگن الگو برداری شده است و با فضای داخلی شیک و جاداری که برای آن طراحی شده است تجربه سواری لذت بخشی را برای سرنشینان فراهم می آورد. از دیگر امکانات این خودروی چینی باید به متریال و رنگ‌های جذاب به کار برده شده در طراحی کابین، سانروف پانوراما، آینه‌های تاشوی برقی و گرم‌شونده و نمایشگر نسبتاً بزرگ برای سیست اطلاعات و سرگرمی که اغلب در خودروهای لوکس به چشم می‌خورد، اشاره کنیم.
هن تنگx5 تنها به بهره‌مندی از ویژگی‌های ظاهری جذاب محدود نمی‌شود بلکه امکانات ایمنی فراوانی از جمله کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلو، کیسه‌های هوای جانبی، سیستم TPMS برای کنترل فشار باد لاستیک‌ها ، سیستم هشدار سوختن لامپ‌ها، سیستم ضد سرقت خودرو، مقاومت بالای بدنه ، وجود میله و ورق های محافظ تصادفات در درون چهار درب و ... نیز دارد.
شما این خودروی چینی نوظهور با آپشن‌های زیاد را می‌توانید با قیمتی ما بین 130 تا 150 میلیون خریداری کنید و با قیمتی مناسب صاحب اتومبیلی مشابه خودروهای لوکس موجود در بازار خودرو شوید.
شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مزیت خودروهای هن‌تنگ این است که با قیمتی مناسب امکانات و آپشن‌های زیادی در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد که بسیاری از آن‌ها تنها در خودروهای لوکس مشاهده می‌شوند.

هن تنگX7

هن تنگ X7

هن تنگ X7

برادر بزرگتر هن تنگ x5 یعنی هن تنگ X7 لوکس‌ترین خودروی کمپانی هن تنگ به شمار می‌رود. این خودرو نیز همانند هن تنگx5 از سایر خودروهای بین‌المللی، نظیر کراس اورهای فولکس واگن کپی برداری شده است؛ چراغ‌های جلوی این خودرو به سبک خودروهای فولکس واگن دارای دو حفره چند ضلعی است که مرکز آن برای تعبیه لامپ های اصلی خودرو درنظر گرفته شده است. این کپی برداری تنها به نمای جلوی خودرو محدود نشده و نمای عقبی هن تنگ x7 تا حد زیادی به لکسوس RX شباهت دارد.
از امکانات رفاهی این نوع از خودروهای هن تنگ می‌توان به کیسه هوای پرده ای ، سانروف پانوراما، سنسور باران ، رادار جلو ، چراغ های زنون ، دوربین 360 درجه ، روشنایی روز، گرم‌کن و تنظیم ‌کننده‌ی برقی آینه‌های جانبی ، فرمان و صندلی‌های چرم، ورود بدون کلید، ترمز دستی برقی، تهویه مطبوع دوگانه و بازکننده‌ی برقی صندوق عقب، نمایشگر لمسی ۹ اینچ،HUD (نمایش اطلاعات روی شیشه جلو) و 4 بلندگو اشاره کرد.
هن تنگ x7 از نظر ایمنی مجهز به قبیل سیستم ترمز ضدقفلABS ، ترمزEBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، TCS، ESC ، سیستم حفظ خودرو در سربالایی HAC، حالت رانندگی در هوای برفی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها و ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو است.
هن تنگ x7به کمک قدرت 190 اسب بخارو گشتاور 250 نیوتن متربه حداکثر سرعتی که می‌رسد 185 کیلومتر در ساعت است. هن‌تنگ X7 به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود؛ اما نمونه‌های وارداتی به ایران دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مجهز به دبل کلاچ هستند. حجم موتور این خودرو 2 لیتر است و وزن خالص 1685 کیلوگرم دارد
گفته می‌شود سیستم سوخت رسانی این خودرو انژکتوری پاشش مستقیم است که میانگین مصرف سوخت 8.8 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، استاندارد آلایندگی یورو دارد و حداکثر ظرفیت باک بنزین آن 60 لیتر است.
خرید خودروی هن تنگ x7 در بازار حال حاضر ایران مبلغی مابین 150 تا 170 میلیون را شامل می‌شود.
در پایان باید بگوییم شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مزیت خودرو هن‌تنگ این است که با قیمتی مناسب امکانات و آپشن‌های زیادی در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد که بسیاری از آن‌ها تنها در خودروهای لوکس مشاهده می‌شوند.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/22
هن تنگ حدود 250 تومنه نه 150 ! چه رپورتاژ بی کیفیتی
1397/10/22
این ماشینو قرار بود عظیم خودرو بیاره مدیرشو هم که دستگیر کردن. تا الان نه یه دونه اش تحویل داده شده نه قراره تحویل داده بشه. من میخواستم ثبت نام کنم که خداروشکر متوجه کلاهبرداری های عظیم خودرو شدم و اینکارو نکردم. هنوز ماجرای ساوانا از یاد مشتری ها نرفته...
1397/10/22
آخه اینم اسمه هن تنگ این چینهای یه اسم خوب هم انتخاب نمیکنن