موضوعات داغ

آیا در شرایط فعلی خرید نیسان پاترول منطقی است؟

عکس مطلب اول
پاترول با آن صدای موتور منحصربه فرد خودش از زمانی که برای اولین بار پا به بازار فروش خودرو در ایران گذاشت تا به حال مشتری های خاص خودش را دارد. آیا محبوب‌ترین خودروی دهه 60 و 70 ایران هم‌چنان ارزش خرید دارد؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب نگاهی گذرا به خودرو نیسان پاترول و باید و نبایدهای خرید آن داشته باشیم.

اولین حضور رسمی کمپانی نیسان در ایران به سال 1349 بازمی گردد که مونتاژ نیسان جونیور در ایران آغاز شد. در ادامه و در سال 1364 نیسان پاترول در ایران مونتاژ شد. از زمان راه اندازی خط تولید پاترول در ژاپن، تاکنون 6 نسل از این خودرو به بازارهای جهانی راه پیدا کرده‌اند. اما در ایران و از سال 1364 شرکت پارس خودرو سومین نسل از نیسان پاترول را روی خط تولید خود قرار داد و تا سال 1382 به تولید انبوه آن ادامه داد. نیسان پاترول در کشور ایران در مدل‌های مختلف دو درب، چهار درب، وانت بار و آمبولانس بفروش رسید. تولید انبوه این خودرو و خرید و فروش بالای آن سبب شد تا نیسان پاترول در دهه 70 هجری شمسی به یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه کشور ایران تبدیل شود. نیسان پاترول در ایران در بسیاری از بخش‌ها، ارگان‌ها مورد استفاده قرار گرفت. شاید این ماشین در ظاهر خودرویی آن‌چنان تجملاتی و مهم به نظر نرسد، اما باید گفت پاترول نیز پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد.
در ادامه مطلب با بررسی دلایل مختلف و بیان نکات مثبت و منفی خودرو نیسان پاترول، به این سوال که آیا در شرایط فعلی خرید نیسان پاترول منطقی است یا خیر پاسخ خواهیم داد.

نکات مثبت در خرید نیسان پاترول
• موتور قدرتمند
به جرات می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه افراد به خرید نیسان پاترول، موتور قدرتمند آن است. نیسان پاترول دو درب با پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ خود توانایی تولید 103 اسب بخار را داشت. هم‌چنین نیسان پاترول چهار درب با پیشرانه 6 سیلندر 12 سوپاپ خود می‌توانست 145 اسب بخار قدرت را تولید کند.
• گزینه‌ای عالی برای گشت و گذار در طبیعت
یکی دیگر از دلایل مهم خرید این خودرو توسط افراد، توانایی بی‌نظیر آن در آفرود و گشت و گذار است. با کمی بررسی به راحتی می‌توان دریافت که استهلاک ناچیز، بدنه محکم و دیگر اجزا و هم‌چنین دو دیفرانسیله بودن این خودرو، توانایی لازم جهت متقاعد کردن افراد با بودجه‌ محدود را برای خرید نیسان پاترول دارد. البته شرط بسیار مهم برای خرید این خودرو برای طبیعت‌گردی، سالم بودن آن از لحاظ فنی است.
• اتاق جادار و بزرگ
با نگاه به نحوه تولید این خودرو می‌توان دریافت که تجهیزات به کار رفته در ساخت اتاق و سایر قسمت‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و به راحتی خراب و یا غیر قابل استفاده نمی‌شوند. پاترول چهار درب مثالی بر این ادعاست که این خودرو دارای فضای بسیار خوبی برای افراد داخل اتاق خودرو است.
• شاسی بسیار مقاوم
در کنار موتور قدرتمند که یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه افراد به خرید نیسان پاترول است، باید اشاره‌ای هم به شاسی مقاوم و محکم این خودرو داشته باشیم. پاترول به کمک این شاسی توانایی عبور از انواع سطوح و مسیرهای مختلف را دارد. شاسی قوی یکی از ویژگی‌های اصلی پاترول‌های محبوب دهه 70 به شمار می‌رود.


نکات منفی در خرید نیسان پاترول
• مصرف سوخت بالا
اولین نکته منفی درباره نیسان پاترول مصرف بنزین بسیار بالا آن است. نیسان پاترول دو درب در حدود 12.9 تا 13.6 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر و مدل چهار درب آن در حدود 15.8 تا 16.7 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. این مصرف بالا توسط این خودروی قدیمی سبب می‌شود تا استفاده از آن در کلان شهرهایی با هوای آلوده و نیز ترافیک سنگین چندان معقول به نظر نیاید.
• نایاب شدن و کمبود قطعات یدکی
اصلی‌ترین بحثی که بسیاری از خریداران مشتاق این خودرو را مایوس می‌کند، عدم وجود قطعات یدکی، دست دوم و حتی خدمات پس از فروش است. بسیاری از مالکان این خودرو اظهار داشته‌اند، که کمبود قطعات پاترول در برخی از نقاط کشور به حدی زیاد است که ریسک نگهداری از آن را افزایش می‌دهد. در برخی موارد تهیه قطعات یدکی و مصرفی این خودرو بسیار سخت است و این موضوع باعث مخارج جانبی فراوان برای مالکان می‌شود.
• خروج از خطوط تولید
به عقیده بسیاری از صاحب نظران حوزه خودرو یکی از دلایل اصلی که بسیاری از خریداران دیگر به سراغ خرید پاترول نمی‌روند، عدم حضور این خودرو در خط تولید و قدیمی بودن آن است.
• امنیت و ایمنی بسیار پایین
در نهایت، به آخرین نکته در رابطه با عدم خرید نیسان پاترول خواهیم پرداخت و آن در مورد ایمنی ضعیف این خودرو است. نیسان پاترول به دلیل قدیمی بودن و عدم پیروی از استانداردهای امروزی در هنگام تصادف‌های جاده‌ای، بسیار نا ایمن بوده و ضربه وارده شده را مستقیما به درون خودرو اتاق خود منتقل می‌کند که این مشکل سبب بروز تلفات زیاد خواهد شد.

در بالا به نکات مثبت و منفی مهمی که در هنگام خرید خودرویی مانند نیسان پاترول باید درنظر داشت، اشاره شد. شما خریداران عزیز با توجه به نوع نیاز خود می‌توانید این نکات را مورد بررسی قرار داده و در خصوص خرید یا عدم خرید خودروی نیسان پاترول تصمیم‌گیری نمایید.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/23
هم مقاله هم اين 2 تن آهن پاره👎👎👎👎👎👎مذخرف
1397/10/24
مقاله که اره چون رپورتاژ اگهی بود . ولی به پاترول توهین نکن که از 100 تا ماشین چینی و ایرانی و ... این زمان بهتره
1397/10/23
یادش بخیر
ولی یادمه p40 نبود موتورش 2800 بود که فک کنم 110 اسب .
حال باز اگر بیشتر از پاترول های مونتاژ ایران اطلاعات بدید ممنون میشم
1397/10/24
میگن p40 بوده و هست
4 سیلندر داشتم.
باز خوبه یکی از 6 سیلندرها رو درش را باز کنیم ببینیم