موضوعات داغ

بی ام و سری 7 جدید، زیبای لوکس باواریا + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از شایعات فراوان، انتشار تصاویر جاوسی و همچنین تیزرهای منتشر شده از سوی بی ام و، در نهایت کمپانی خودروسازی "بی ام و" در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا حاضر شد و نسخه جدید "بی ام و سری 7" را با چهره جدید، امکانات بیشتر و همچنین سیستم محرک بهبود یافته رونمایی کرده است که در خودروبانک سعی داریم مروری کوتاه بر روی تغییرات و همچنین سیستم های محرک جدید اتومبیل داشته باشیم.
نسخه جدید "بی ام و سری 7" با تغییرات ظاهری بزرگ و ارتقا فنی رونمایی شده است. به رسم عادت چند سال اخیر کمپانی خودروسازی "بی ام و" در ظاهر اتومبیل می‌توان شاهد یک جلوپنجره بزرگ‌تر با ستون‌های عمودی و سراسر کرومی بود که حدود 40 درصد طبق گفته شرکت سازنده بزرگ‌تر شده و چراغ‌های پیشانی اتومبیل هم پیشرفت قابل توجه نسبت به نسخه قبلی داشته و حالا ابعاد کوچک‌تر و تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به قبل دارد. در طراحی عقب اتومبیل طراحی پایه و موقعیت فاکتورهای طراحی همچون موقعیت خروجی اگزوز، شب نما و همچنین نوار LED مابین چراغ‌های عقب حفظ شده است، اما طراحی چراغ‌های عقب و فرم خروجی‌های اگزوز اتومبیل تغییر کرده است.

قوی‌ترین نسخه این برند M760 خواهد بود که یک موتور 600 اسب بخاری V12 با حداکثر گشتاور 850 نیوتن متری دارد که نیروی آن در دور موتور 5250 الی 5750 دور بر دقیقه بدست آمده و گشتاور آن هم با نوسان دور موتور بین محدوده 1600 الی 4500 دور بر دقیقه بدست می‌آید که شتاب صفر تا صد 3.8 ثانیه و سرعت 250 کیلومتر برساعت با محدوده کننده الکترونیکی خواهد داشت. این موتور به صورت ترکیبی برای کاربران خود مصرف سوخت 12.5 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر دارد و میزان تولید گازهای آلاینده آن به ازای هر کیلومتر هم به چیزی بین 282 الی 285 گرم خواهد رسید. گفتنی است که استحکام فوق العاده، بهینه سازی وزن و کاهش موثر ارتعاشات ویژگی‌های مثبت و پیشرفت‌های این موتورV شکل آلومینیومی اعلام شده است.

بی ام و سری 7 جدید، زیبای لوکس باواریا

بی ام و سری 7 جدید، زیبای لوکس باواریا


بعد از آن یک موتورهشت سیلندر 4.4 لیتری خواهد بود که نیروی 523 اسب بخاری در دور موتور 5500 الی 6000 دور بر دقیقه به همراه گشتاور 750 نیوتن متری دارد که نسبت به قبل خود 80 اسب بخار قدرت بیشتر و همچنین 100 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد که در محدوده 1800 الی 4600 دور بر دقیقه بدست خواهد آمد. کمپانی خودروسازی "بی ام و" تضمین می کند که نسخه 750i ایکس درایو با موتور هشت سیلندر خود می‌تواند شتاب صفر تا صد بسیار خوب 3.9 ثانیه داشته باشد و مصرف سوخت آن برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل معادل 9.5 لیتر خواهد بود.
خبر خوب برای علاقه مندان به داشتن یک خودروی سری 7 دوست دار محیط، راه اندازی یک نسخه پلاگین هیبریدی خواهد بود که متشکل از یک موتور شش سیلندر بنزینی با خروجی قدرت 280 اسب بخاری و همچنین یک موتور الکتریکی 113 اسب بخاری است که در مجموع خروجی قدرت 386 اسب بخاری در حالت عادی خواهد داشت، اما در حالت اسپرت میتوان خرجی قدرت 393 اسب بخاری وگشتاور 600 نیوتن متری از سیستم محرک اتومبیل استخراج کرد.
نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی توسط یک مجموعه باتری لیتیوم یونی تامین می شود و شرکت سازنده اعلام کرده است که با ترکیب نیروی تولیدی هر دو موتور بنزینی و الکتریکی، نیروی کافی برای رسیدن به شاب صفر تا صد 4.9 ثانیه بدست خواهد آمد. گفتنی است که بر روی تمامی مدل ها، جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک تبدیل به گزینه استاندارد شده است و نسخه پلاگین هیبریدی یک گیربکس اختصاصی استپ ترونیک با یک کلاچ جدا کننده پیشرفته دریافت کرده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/28
با تمام احترامی که به بی ام و قائل هستم ولی فیس بیفت این ماشین زیبا نیست.اون جلو پنجره بزرگ به چراغ های کشیدش نمیخوره.
1397/10/28
خبری از مدل ۴ سیلندر 730li نیست؟
1397/10/30
مطمئنم با دیدن این شاهکار از نزدیک دیدگاه همه عوض میشه .در نگاه اول طراحی جلوی سری 7 خیلی تو زوق می زد ولی رفته رفته وقتی زوایای پنهان طراحی رو بررسی می کنید باید بگید براوو. طوری که طراحی قبل فیس لیفت کنار مدل جدید اصلا جلوه ای نداره. توصیه میکنم سری 7 جدید رو با عکس های سایز بزرگ ببینید چون در سایز موبایلی جالب نیست. طراحی عقب هم که دیگه در نهایت زیبایی و خیلی بهتر از قبل شده.