موضوعات داغ

نگاهی به خودروهای برجسته ای که در سال 2019 به بازار می آیند – قسمت دوم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در قسمت اول این مقاله به معرفی محصولاتی نظیر آستون مارتین والکری و آئودی RS5 اسپرت بک پرداختیم. نسل خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت در حال اتقراض است و روز به روز تمایل خریداران به خودروهای اسپرت ترکیبی یا SUV که اکثرا محصولاتی کسل کننده هستند، افزایش می یابد. با این وجود همچنان کارخانه هایی هستند که با پذیرش ریسک، نسل جدید محصولات اعجاب انگیز خود را معرفی می کنند. در ادامه مقاله به بررسی ادامه خودروهای برجسته ای که در سال 2019 به بازار می آیند، خواهیم پرداخت.

خودروی پانزدهم، بی ام و سری 1
محدوده قیمت: 42 تا 72 هزار دلار
رقبای اصلی: مرسدس بنز کلاس A ، آئودی A3
زمان تقریبی عرضه به بازار: نوامبر 2019
بی ام و یکی از خودروسازانی است که فعالیت دقیقی در یک سگمنت ندارد و سعی می کند در همه زمینه ها، حرفی برای گفتن داشته باشد. برای اولین بار، قرار است تا بی ام و سری یک با تغییراتی عمده و به تقلید از بی ام و M5 ساخته شده و تا حد امکان هیجان انگیز شود. استفاده از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، موجب می شود تا این خودرو به رقیبی برای کلاس A مرسدس بنز تبدیل شود.

بی ام و سری 1

بی ام و سری 1

خودروی چهاردهم، بی ام و سری 3
محدوده قیمت: 60 هزار تا 120 هزار دلار
رقبای اصلی: مرسدس کلاس C ، آئودی A4
زمان تقریبی عرضه به بازار: سپتامبر 2019
نسل جدید بی ام و سری 3 که بر مبنای یک پلتفرم جدید ساخته شده است، تا پاییز سال جاری میلادی و پیش از کریسمس به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می رود که پیشرانه های اصلی در نظر گرفته شده برای این خودرو، موتورهای شش سیلندر باشند. هم چنین بی ام و 330i از این خانواده با کیت بدنه M و دیفرانسیل لغزش محدود عرضه خواهد شد.

بی ام و سری 3

بی ام و سری 3

خودروی سیزدهم، بی ام و سری 8 گرن کوپه
محدوده قیمت: فراتر از 200 هزار دلار
رقبای اصلی: آئودی S8 ، مرسدس S کلاس
زمان تقریبی عرضه به بازار: مارس 2019
آنطور که بی ام و اعلام کرده، مدل جذاب و کوپه M8 در سال 2019 به بازار عرضه نخواهد شد، اما دیگر نمونه های این خانواده نظیر گرن کوپه، روند توسعه سریع تری دارند و در زمانی کوتاه تر به بازار عرضه خواهند شد. مدل گرن کوپه با کد 840d xDrive مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر سه لیتری دیزلی است که 315 اسب بخار قدرت و 650 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. دیگر نسخه این خانواده که با کد M850i xDrive شناخته می شود، مجهز به پیشرانه 4.4 لیتری بنزینی V8 است که توانایی تولید 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور را دارد و با یک خودروی چالاک روبرو خواهیم بود.

بی ام و سری 8 گرن کوپه

بی ام و سری 8 گرن کوپه

خودروی دوازدهم، بی ام و Z4
محدوده قیمت: 75 تا 130 هزار دلار
رقبای اصلی: آئودی TT ، فورد موستانگ
زمان تقریبی عرضه به بازار: مارس 2019
برادر همسان این خودرو، یعنی تویوتا سوپرا اخیرا رونمایی شد و به نظر می رسد که هر دو خودرو در فازهای پایانی توسعه خود به سر می برند. پس از یک مدت نسبتا طولانی، بی ام و Z4 مجددا بازگشته است تا عرصه را بر رقبا تنگ نماید. به لطف استفاده از سقف پارچه ای، نسل جدید این خودرو بسیار سبک وزن شده و با بروز رسانی هایی که در آن صورت گرفته، قصد دارد تا رقبایی همچون رنو آلپاین A110 و پورشه باکستر را به چالش بکشد. همانطور که می دانید، معماری این خودرو نیز با تویوتا سوپرا مشترک است.
در مورد پیشرانه ها نیز بسیار صحبت شده است، که عبارتند از موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو و موتور شش سیلندر سه لیتری توربوشارژر. تیپ های این خودرو نیز عبارتند از sDrive20i ، sDrive30i و M40i که قوی ترین نسخه در بین تیپ های بی ام و Z4 محسوب می شود.

بی ام و Z4

بی ام و Z4

خودروی یازدهم، فراری 488 پیستا
محدوده قیمت: فراتر از 650 هزار دلار
رقبای اصلی: مک لارن 720S ، پورشه 911
فراری 488 پیستا با یک بدنه سبک تر و آیرودینامیک تر نسبت به دیگر ساخته های فراری، قصد دارد تا توانایی های یک فراری V8 را به رخ رقیبان بکشد. پیشرانه این خودرو قادر به تولید 710 اسب بخار قدرت و 770 نیوتون متر گشتاور است و حال فراری منتظر جواب پورشه است تا ببیند پورشه 911 GT2 RS به چه میزان قدرت و گشتاور تولید می کند. قیمت این خودرو برای خریداران جدید، بیش از 650 هزار دلار خواهد بود و خریداران قبلی فراری نیز نیاز به پرداخت 65 هزار دلار دارند تا نسخه قدیمی را با نسخه فعلی جایگزین کنند.

فراری 488 پیستا

فراری 488 پیستا


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد