موضوعات داغ

نگاهی به خودروهای برجسته سال 2019 – قسمت سوم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در دو بخش قبلی، خودروهای متعددی را مورد بررسی قرار دادیم که اکثر آنها از نمونه های گران قیمت بودند. در این بخش به سراغ محصولاتی می رویم که خودروسازان برای تحت تاثیر قرار دادن بخش های متوسط بازار خواهند ساخت. خرید یک هاچ بک فوق سریع با قیمت مناسب، قطعا برای رانندگانی که بودجه زیادی نداشته ولی به رانندگی هیجان انگیز علاقه دارند، مایه مسرت خواهد بود.
خودروی دهم ، هیوندای i30N فست بک
محدوده قیمت: 45 هزار دلار
رقبای اصلی: فولکس واگن گلف GTI، فورد فوکوس ST ، رنو مگان GT
زمان تقریبی عرضه به بازار: مارس 2019
نسخه فست بک از هیوندای i30N ، یک نسخه طولانی تر و کم ارتفاع تر از این خودروست که با مشخصات فنی مشابه با نمونه هاچ بک، در سه ماهه اول سال 2019 میلادی به بازار عرضه خواهد گردید. هیوندای تمایل دارد تا این محصول را کوپه ای با عملکرد بالا بداند که رقبایش را به چالش می کشد. انتظار می رود پیشرانه این خودرو همان موتور دو لیتری باشد و قدرت به دیفرانسیل جلو ارسال خواهد شد.

هیوندای i30N فست بک

هیوندای i30N فست بک

خودروی نهم ، لکسوس LC-F
محدوده قیمت : 280 هزار دلار
رقبای اصلی: آئودی RS7
زمان تقریبی عرضه به بازار: نوامبر 2019
لکسوس بالاخره قصد دارد یک محصول لوکس و در عین حال اسپرت واقعی را به بازار عرضه کند. پیش از این لکسوس شانس خود را با مدل LFA امتحان کرده بود که به نتیجه مطلوب منتهی نشد. اکنون لکسوس LCF قصد دارد تا مجددا برنامه لکسوس را در طراحی یک خودروی اسپرت لوکس، عملی کند. این خودرو مجهز به یک پیشرانه V8 چهار لیتری است که می تواند 470 اسب بخار قدرت تولید کند و همراه با تایرهای پهن، نوید یک رانندگی هیجان انگیز را به مالک می دهد.

لکسوس LC-F

لکسوس LC-F

خودروی هشتم ، مرسدس بنز AMG A35
محدوده قیمت: 55-60 هزار دلار
رقبای اصلی: فولکس واگن گلف R، آئودی S3
زمان تقریبی عرضه به بازار: اواخر سال 2019
مرسدس سدان اسپرت A45 را برای رقابت در سطح بالایی در نظر گرفته و این خودرو را در اواخر سال 2019 عرضه خواهد کرد. اما برای افرادی که به خودروهای کوچکتر و ارزان تر نیز علاقه دارند، مرسدس بنز A35را برای عرضه در نظر گرفته است. این خودرو به موتور دو لیتری توربوشارژر مجهز خواهد بود که حدود 300 اسب بخار قدرت تولید می کند و همچنین سیستم تمام چرخ محرک در این خودرو حفظ خواهد شد.

مرسدس بنز AMG A35

مرسدس بنز AMG A35

خودروی هفتم ، مرسدس بنز AMG A45
محدوده قیمت: 80 هزار دلار
رقبای اصلی: آئودی RS3
زمان تقریبی عرضه به بازار: اواخر سال 2019
مرسدس بنز AMG A45 یک نسخه با عملکرد بالا از کلاس A مرسدس بنز محسوب می شود که قرار است با موتور دولیتری توربوشارژر خود که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت است، رقبا را کاملا جدی به چالش بکشد. سیستم ورودی هوای تطبیق دهنده، انتقال قدرت تمام چرخ محرک مرسدس بنز و سایر ویژگی های معمول مرسدس بنزهای اسپرت را در این خودرو مشاهده خواهیم کرد.

مرسدس بنز AMG A45

مرسدس بنز AMG A45

خودروی ششم، لامبورگینی اوروس
محدوده قیمت: 390 هزار دلار
رقبای اصلی: پورشه کاین توربو S
زمان تقریبی عرضه به بازار: ژانویه 2019
لامبورگینی اوروس قرار است به داغ ترین و جذاب ترین شاسی بلند دنیا تبدیل شود که کل عناصر معروف لامبورگینی را در خودش جای داده است. موتور این خودرو از نوع بنزینی V8 با حجم چهار لیتر و مجهز به توربوشارژرهای دوگانه است که قادر به تولید 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور است. سیستم انتقال قدرت این خودرو، قدرت را به هر چهارچرخ منتقل میکند و در مواقع لزوم می تواند تا 87 درصد از قدرت را به محور عقب انتقال دهد. جعبه دنده خودرو از نوع اتوماتیک هشت سرعته معمولی است، ولی حالات مختلف رانندگی که برای لامبورگینی اوروس در نظر گرفته شده، حس خوبی را در هنگام رانندگی برای کاربر مهیا می کند. این حالات عبارتند از اسپرت، Strada به معنی رانندگی در خیابان، Corsa به معنای پر شتاب و سریع، Terra به معنای رانندگی در زمین خاکی، Neve به معنای رانندگی در برف و Sabbia به معنای رانندگی در زمین شنی. لامبورگینی اوروس در زمینه قوای فنی، اشتراکاتی با خودروهایی همانند پورشه کاین بنتلی بنتایگا و آئودی Q7 دارد. این خودرو در زمانی حدود 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد و ترمزهای آن در نوع خود بی نظیر هستند.

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس


نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/1
اين ماشين سبزه چيه اول پيج؟
1397/11/2
به نظر میرسه لکسوس LS باشه
1397/11/2
آئودی RS5 اسپرت بک
1397/11/2
Audi RS5 Sportback 2019
1397/11/2
Audi rs5
1397/11/1
یک سوال کلیدی؟دنا پلاس در صدر این لیست دیده نمی شود؟این یعنی چه؟ابر شاهکار ملی ایران فرغون کجاست؟