موضوعات داغ

ابهام در توان خودروسازان برای تولید خودروهای ثبت نامی در شرایط تحریم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در تازه ترین اقدام وزارت صمت با خودروسازان اتمام حجت کرده و شرط ماندگاری مدیران را تکریم مشتری و جلب رضایت آن ها عنوان کرده است.
بنابر نقل قول های منتشر شده از سوی مدیر کل بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سایت این وزارت خانه در صورتی که مدیری نتواند رضایت مشتریان شرکت خودروسازی زیر مجموعه خود را جلب کند بدون تعارف برکنار خواهد شد و تکریم واقعی ارباب رجوع اولویت اصلی وزارت صمت برای نگه داری مدیران ارشد است.
به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی وزارت صمت به مدیران شرکت های خودروسازی در خصوص تکریم ارباب رجوع هشدار می دهد که تقریبا از ابتدای فصل تابستان صنعت خودروسازی حال و روز خوشی نداشته است. تیراژ تولید خودروها کم شده، انبار خودروسازان از قطعات خالی شده و جای آن ها را خودروهای ناقص پر کرده و نیروهای مشغول به کار در این صنعت روز به روز در حال کمتر شدن اند.
اما سوالی اساسی که در حال حاضر مطرح می شود این است که آیا واقعا در شرایط فعلی اولویت اول وزارت صمت باید تکریم ارباب رجوع باشد؟
کاملا واضح است که دلیل اصلی نارضایتی مشتریان شرکت های خودروسازی ایرانی این روزها مربوط به عدم تحویل به موقع خودروهای پیش خرید شده آن ها با قیمت وعده داده شده است و در حال حاضر کیفیت پایین و نبود خدمات پس از فروش دلیل اصلی ناراحتی و نارضایتی مردم نیست.
بنابراین وزارت صمت اگر به دنبال جلب رضایت مردم است باید در این راستا گام بردارد و با دادن وعده های توخالی، توجه نکردن به اصل نارضایتی و رفتارهای پوپولیستی نمی تواند رضایت مشتریان ناراضی را بدست آورد.
خودروسازی که انبار قطعات آن خالی است و توانایی تولید خود را از دست داده است توانایی کسب رضایت مشتریانی که به دنبال دریافت خودروهای پیش خرید شده خود اند را ندارد و در واقع مطرح کردن مبحث تکریم ارباب رجوع نشان دهنده عدم آگاهی وزارت صمت از شرایط فعلی خودروسازان و صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد