موضوعات داغ

ثبت جریمه های غیر واقعی در طرح اخذ عوارض محدوده زوج و فرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی است که بر سر گرفتن عوارض محدوده طرح زوج و فرد اختلافاتی به وجود آمده است. در همین مورد پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، اظهار داشت: هر لایحه‌ای که به تصویب شورا برسد لازم‌ الاجرا بوده و گرفتن عوارض در محدوده زوج و فرد نیز مصوبه شورا بوده و قانونی است. وی درباره طرح ترافیک و تغییرات در محدوده زوج و فرد، بیان داشت: مطالعات نشان می‌دهد که این طرح به صورت آنی تاثیرگذار بوده، اما به شکل مستمر تاثیر‌گذاری آن کم می‌شود. در حال حاضر درباره تغییرات در محدوده‌ها در حال مطالعه و بررسی هستیم و گزینه‌های پیشنهادی هنوز قطعی نشده است.
در حالی که شهردار تهران دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد را قانونی و لازم‌الاجرا می‌داند، اما فرمانده انتظامی پایتخت در این باره نظره دیگری دارد. سردار حسین رحیمی می‌گوید: من بر این عقیده هستم که نمی‌شود از افراد به دلیل ورود غیرمجاز دوبار پول بگیریم، یکی بنام عوارض و دیگری بنام جریمه. وی ادامه داد: ورود غیرمجاز به محدوده طرح شامل جریمه می‌شود که توسط دوربین‌های پلیس اعمال قانون صورت می‌گیرد، اما با استناد به کدام ماده قانونی باید از شهروندان به علت ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد باید عوارض بگیرم. دوستان در شهرداری باید به ما اعلام کنند که کدام ماده قانونی بوده و به ما نیز این ماده را اعلام کنند.
سردار رحیمی در ادامه افزود: هر آن چیزی که در بحث محدوده زوج و فرد و ترافیک می‌خواهد اعلام شود باید سه آیتم را داشته باشد، رضایتمندی مردم، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک، و این سه آیتم اولویت‌های پلیس برای اجرای طرح‌های ترافیکی در تهران است.
وی در پایان تاکید کرد: با دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد مخالفیم. در حال حاضر بحث‌های کارشناسی در حوزه طرح زوج و فرد در حال انجام است تا مردم به صورت عادلانه از این طرح استفاده کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/13
یه جوری با هم سر تقسیم درآمد حاصل از اخذ عوارض و جرایم بصورت Fifty Fifty کنار بیایید صلوات بفرستید تا این مساله و مشکل هم تمام بشود برود پی کارش خوب... !!