موضوعات داغ

اجرایی شدن تغییرات محدوده زوج و فرد در سال آینده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: تغییرات در محدوده زوج و فرد از سال آینده اجرایی خواهد شد و زمان اجرای این طرح همزمان با طرح ترافیک خواهد بود. وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی ترافیک چندین گزینه مطرح شد که یکی از این گزینه‌ها این بود که تردد خودروها بر حسب پلاک زوج و فرد برداشته شود و هر خودرو مجاز باشد 50 روز در سال به صورت رایگان در محدوده زوج و فرد تردد کند و بعد از این 50 روز باید عوارض پرداخت کند. گزینه دیگر ما تردد نوبتی در محدوده ترافیک بود که برای اجرای این گزینه خودروها به سه دسته تقسیم شده و هر دسته مجاز است دو روز در هفته تردد کند. تقسیم بندی دسته‌ها به این صورت است که، اگر رقم سمت راست 1 تا 3 باشد روزهای شنبه و سه‌شنبه، اگر 4 تا 6 باشد روزهای یکشنبه و چهارشنبه و اگر 7 و 9 باشد روزهای دوشنبه و پنجشنبه می‌توانند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند و برای تردد در سایر روزها باید هزینه پرداخت کنند. حال اگر هر کدام از این گزینه ها تایید شود، تغییرات آن از سال آینده اجرایی خواهد شد.
پورسیدآقایی در واکنش به سخنان رئیس کمیسیون عمران شواری شهر مبنی بر غیرقانونی بودن دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد، گفت: این موضوع صحیح نبوده و در این مورد مصوبه شورا وجود دارد و در صورت تردد غیرمجاز در محدوده باید عوارض پرداخت کنند. همچنین ایشان نظر خود را اعلام کرده‌اند، اما در مصوبه اصلاحی طرح ترافیک این موضوع ذکر شده است.
وی در ادمه تاکید کرد: لایحه یک فوریتی درباره پرداخت عوارض به شورا ارائه کرده‌ایم که افراد تا یکسال فرصت دارند عوارض خود را پرداخت کنند و اگر در این فرصت پرداخت نکردند باید سال آینده 25 درصد پرداخت کنند. این لایحه قرار است در روز سه‌شنبه در شورا رای‌گیری شود.
وی در پایان بیان داشت: جریمه خوروهایی که غیرمجاز به محدوده زوج و فرد وارد می‌شوند برعهده پلیس بوده و شهرداری فقط عوارض دریافت می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/10
کمبود بودجه چه ها که نمیکنه.جالبه که مهم نیست چند تا طرح پیشنهادی وجود داره،مهم اینه که تو همشون گزینه (باید هزینه پرداخت کنند) هست.خیلی خوبیم
1397/11/10
اگر عُرضش رو دارید جلوی تردد شهرستانیا تو تهرون رو بگیرید نه اینکه یه چوب بردارید صغیر و کبیرو با همون چوب بزنید!منی که بچه تهرونم دلیلی نداره هر روز که میخوام ماشینم رو تکون بدم جریمه بشم!!