موضوعات داغ

با خودروهای مرسدس بنز کلاس A آشنا شوید

عکس مطلب اول
مرسدس بنز کلاس Aشامل مدل‌های هاچ بک بنز می‌شود. کمپانی بنز کلاس A مدل‌های خود را از سال 1997 وارد بازار می‌کرد. همان‌طور که می‌دانید هرکدام از محصولات بنز در هرسال تغییر و تحول بسیاری دارند. زیرا هرساله تکنولوژی‌های جدید در صنعت خودروسازی توسط این کمپانی‌ها در خودروها به‌کار می‌رود. علاوه بر این هرکدام از نسل‌های آن نیز از انواع موتورها با کارایی‌های متفاوت ارائه می‌شوند. به‌عنوان مثال فقط مدل بنزینی مرسدس بنز کلاس A در سال 2015 با 10 نوع موتور مختلف وارد بازار شد.
از این رو خودروهای بنز درگذر سال‌ها تحولات بسیاری داشتند. در ادامه قصد داریم سیر تحولی مرسدس بنز کلاس A را که یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خودروهای کمپانی بنز است از دهه 90 تاکنون بررسی کنیم.

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

نسل اول مرسدس بنز A کلاس (1997-2001)
در سال 1997 مرسدس بنز اولین سری کلاس A خود را در غالب یک مینی کامپکت با یک طراحی بسیار منحصربه‌فرد و امکانات ایمنی فراوان وارد بازار کرد. اولین نسل این خودرو از پتنتی که به نام "سیستم ساندویچ" معروف است تبعیت می‌کرد. این سیستم در هنگام تصادفات و ضربه به جلو ماشین بلوک موتور و گیربکس را به زیر ماشین منتقل می‌کند و از آسیب جدی سرنشینان جلو، جلوگیری می‌کند. علاوه بر این سیستم دیفرانسیل جلو و سیستم کنترل پایداری الکترونیکیESP که در این خودرو به‌کاررفته بود نیز برای صنعت خودرو در دهه 90 نوآوری جدیدی بود.
همین امر باعث شد تا در این سال بنز کلاسA 1997 ازEuro NCAP 4 ستاره ایمنی را دریافت کند. قوی‌ترین موتور نسل اول بنز کلاسA موتوری 1.689 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با گیربکس 5 سرعتِ دستی بود که 90 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. بیشینه سرعت آن نیز به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 4.9 لیتر بود. دلایل زیادی برای خرید بنز کلاسA وجود دارد. اما شاید بهترین دلیلی که خریداران را در آن سال به سمت خرید مرسدس بنز کلاسA سوق می‌داد کم‌مصرف بودن و ایمنی بالای آن بود.

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

نسل دوم مرسدس بنز A کلاس (2001-2004)
سال 2001 برای فیس لیفت جدید مرسدس بنز کلاسA با تغییرات زیادی همراه بود. که اعتماد مشتریان را به بنز کلاسA بیش‌ازپیش جلب کرد. در این نسخه بنز درواقع ایرادات نسل قبل مانند کیفیت پایین متریال کابین خودرو و بسیاری از ایرادات دیگر آن را برطرف کرد و فضای کابین را نیز افزایش داد. موتور این نسل نیز مانند نسل قبل بود اما با این تفاوت که با 95 اسب بخار نیرو و 180 نیوتون متر گشتاور، به‌سرعت 192 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. مصرف سوخت آن نیز 5.7 لیتر رسیده بود.

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

نسل سوم مرسدس بنز Aکلاس (2004-2007)
هاچ بک مرسدس بنز کلاسA در سال 2004 سطح این کلاس را به پله‌های بالاتر از حد انتظار برد. تکنولوژی‌هایی که در این نسل کمپانی بنز برای بنز کلاسA در نظر گرفت پر از نوآوری و شگفتی بودند. ازجمله این تکنولوژی‌های جدید سیستم ASR یا کنترل هرز گردی خودرو، نیز سیستم ESP و سیستم ترمزهای ضد قفل بودند. این تکنولوژی‌ها که توسط کمپانی بنز کشف‌شده بودند هم‌اکنون از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودرو محسوب می‌شوند. این نسل از بنز کلاسA توانست 5 ستاره کامل را از تست‌های Euro NCAP به‌دست آورد. موتور 1 لیتری نسل جدید نیز با تولید 140 اسب بخار نیرو و 300 نیوتون متر گشتاور، به‌سرعت 196 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.
نسل چهارم مرسدس بنز Aکلاس (2008-2012)
نسل جدید مرسدس بنز کلاسA در سال 2010 به امن‌ترین خودرو جهان تبدیل شد. سیستم‌های ترمز فعال، بدنه بسیار قدرتمند و سیستمESP با عملکرد دستیار فرمان ویژگی‌هایی بود که باعث شد بنز کلاسA بیش‌ازپیش محبوب شود. در ادامه این محبوبیت خریدوفروش بنز کلاسA در دنیا افزایش چشم‌گیری داشت. موتور این نسل نیز مانند نسل قبلی. با همان عملکرد بود.

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

نسل پنجم مرسدس بنز Aکلاس (2012-2015)
سال 2012 سالی برای پلتفرمی جدید و کاملاً متفاوت از قبل بود. در این سال بنز کلاسA هویتی جدیدتر و مدرن‌تر نسبت به نسل‌های قبل پیدا کرد. طراحی داخلی و خارجی این خودرو به‌هیچ‌وجه با نسل‌های قبل شباهتی نداشت و درواقع یک تعریف جدید برای بنز کلاسA بود. موتور 2.1 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر این خودرو همراه با گیربکس 7 سرعتِ اتوماتیک نیرویی 170 اسب بخار و گشتاوری 350 نیوتون متری تولید می‌کرد. مصرف سوخت ترکیبی این موتور قدرتمند نیز 4.4 لیتر بود. سال 2015 به دلیل مدرن‌تر شدن این خودرو، فروش بنز کلاسA افزایش چشمگیری داشت.

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

نسل ششم مرسدس بنز Aکلاس (2015-2018)
فیس لیفت جدید مرسدس بنز کلاسA در سال 2016 با تغییرات جدید مانند چراغ‌های جلو و عقب مدرن‌تر، سپر جدیدتر، جلوپنجره مشبک الماسی همراه با ترکیب رنگ‌های جدید و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید Apple Car Play و MirrorLink وارد بازار شد. علاوه بر این دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب، صندلی‌های ارگونومیک‌تر و فضای داخل کابین گسترده‌تر از ویژگی‌های نسل جدید بنز کلاسA بود. موتور این نسل نیز عملکردی مشابه نسل قبل داشت. اما مصرف سوخت ترکیبی آن به 4.2 لیتر کاهش یافت. پس از گذشت این سال‌ها و تغییرات زیادی که این خودروها در نسل‌های مختلف داشت، خریدوفروش بنز کلاسA هم‌چنان در جهان آمار بسیار بالایی دارد.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد