موضوعات داغ

آخرین گزارش از رسیدگی به پرونده نگین خودرو آفتاب + اطلاعیه نگین خودرو ، نماینده رنو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی چندین سال گذشته، شاهد آن بودیم که شرکت های مختلفی تحت عناوین مختلف، اقدام به فروش خودروهای وارداتی به صورت لیزینگ می کردند که معمولا با ارایه قیمت های کمتر از نمایندگی های رسمی، سعی در جذب مشتریان داشتند. پس از افزایش تعرفه های خودرو و بسته شدن درهای واردات، این شرکت ها در تحویل تعهدات خود به مشتریان ناکام ماندند که این امر موجب نارضایتی خریداران، برگزاری تجمعات اعتراضی و شکایت افراد بسیاری از این شرکت ها شد.
صبح امروز، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در برنامه پارک شهر رادیو تهران، به بیان جزییاتی در مورد پرونده های مهم قضایی پرداخت که بخشی از آن در مورد پرونده شرکت لیزینگ نگین خودرو آفتاب بود. دولت آبادی اعلام کرد این پرونده 3500 نفر شاکی داشته و تعداد متهمان این پرونده نیز 6 نفر بوده اند که دو تن از این افراد بازداشت شده اند. با این حال، اموال این دو نفر به اندازه ای نیست که بتواند طلب ها را پرداخت نمایند. رقم رد مال مبلغی در حدود 37 میلیارد تومان است و با وجود مصادره اموال شرکت و خودروها، هنوز ارزش اموال مصادره ای به اندازه مبلغ رد مال نرسیده است. از 3500 نفر شاکی، هزار نفر طلبی ندارند و متهم های بازداشت شده، درخواست کرده اند تا آزاد شده و به فعالیت های اقتصادی بپردازند تا بتوانند خسارت وارد شده به شاکیان را جبران نمایند. دادستانی در حال بررسی این پیشنهاد متهمان است.
حال و پس از تشدید این مسائل، شرکت نگین خودرو، نماینده رسمی محصولات رنو در ایران، با انتشار اطلاعیه ای، سعی در روشن گری برای مخاطبان داشته تا نام این شرکت را از نام شرکت مشابه که در زمینه لیزینگ فعالیت داشته و شکایاتی در مورد آن به ثبت رسیده است، تمایز دهد. در متن این اطلاعیه آمده است:
" پیرو گزارش خبری انتشار یافته با موضوع پیگیری پرونده شاکیان شرکتهای متخلف لیزینگ خودرو در برخی جراید و کانال های خبری، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که ذکر نام نگین خودرو در این خبر، در واقع مربوط به شرکت «نگین خودرو آفتاب» می باشد. از آنجا که عدم ذکر‌ کامل نام شرکت مذکور در اینگونه اخبار ممکن است موجب وهن افکار عمومی و تشویش خاطر مشتریان محترم این شرکت گردد، بدینوسیله تاکید میگردد این امر صرفا تشابه اسمی بوده و هیچ گونه ارتباطی با شرکت نگین خودرو نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران ندارد."
جعفری دولت آبادی، در بخش دیگری از سخنانش به خودروهای توقیف شده در گمرک پرداخت. او بیان کرد: تعدادی از خودروهای وارداتی در گمرک سلفچگان توقیف شده که تعداد 3500 خودرو که اکثر توقیفی ها را تشکیل می دهد مربوط به یک خانواده بزرگ است و باقی خودروهای توقیف شده، مربوط به افرادی است که از طریق تخلف در ثبت سفارش، اقدام به واردات خودرو کرده اند. تا کنون 38 نفر در مورد پرونده تخلف در واردات خودرو بازداشت شده اند که ده نفر از این افراد مربوط به پرونده مفتاح رهنورد می شوند. در این پرونده، چهار مقام دولتی وزارت صنعت نیز بازداشت شده اند. دادستان عمومی و انقلاب تهران، تعداد خودروهای توقیف شده را حدود شش هزار دستگاه اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با پیشرفت پرونده، تا پایان سال متهمان اصلی دستگیر شده و تکلیف این پرونده مشخص شود. در پایان این صحبت ها، دادستان از خودروسازی ها خواست تا پیش فروش ها معقول و منطقی برگزار کنند و براساس توانایی تولید، خودرو پیش فروش کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/27
سلام.حدود6سال ازپرونده نگین خودروافتاب میگذرد .مبلغ دریافتی ونیز خودروهای توقیف شده تواین 6سال وافزایش تورم تاثیرخودراروی اموال مصادره شده گذاشته است.طبق عقلانیت اموال وخودروها چندین برابرشده .پس چرادادسرا پول شاکیان رونمیده وهمش به حاشیه میکشونه تاجایی که اطلاع دارم این پول هاتوحساب دادسرامیباشد.
1398/7/29
هیچکس جوابگو نیست ؟
1398/10/17
قبلا برای احقاق حقمون تجمع داشتیم جلوی دادسرا چندتا از مسئولین بی لیاقت دادگستری هم اومدن جلو وعده سر خرمن دادن مردم هم بی خیال شدن برای حقمون باید به همون تجمعات ادامه بدیم