موضوعات داغ

واکنش شهرداری تهران به جریمه ناحق شهروندان در محدوده طرح ترافیک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
با آغاز طرح ترافیک جدید، شبهات و سوالات بسیاری در خصوص میزان جریمه برای خودروهایی که فاقد مجوز بوده و وارد محدوده طرح می شوند به وجود آمد. مطابق اعلام شهرداری تهران، این جریمه نهایتا 63 هزار و 200 تومان خواهد شد، اما پلیس نظر دیگری دارد و مبلغ جریمه را برابر 200 هزار تومان اعلام می کند. این طرح با تاخیری 1.5 ماهه آغاز شد و عوارض تردد در محدوده ترافیک بر اساس دو دسته ساعات اوج ترافیک و ساعات عادی تقسیم شده و خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر باشند، مشمول تخفیف می شوند. اما اگر فردی وارد محدوده طرح ترافیک نشده و جریمه شد، باید چه اقداماتی را انجام دهد؟
به گزارش اخبار خودرو، محسن پور سید آقایی که سمت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را بر عهده دارد، در این باره گفت: افراد می توانند با مراجعه به وب سایت my.tehran.ir ساعات ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک را مشاهده نمایند. در این سامانه مشخص است که هر کدام از افراد در چه زمانی وارد محدوده طرح ترافیک و در چه زمانی از محدوده طرح ترافیک خارج شده اند. در بخش پشتیبانی این سامانه، افراد می توانند شکایات و اعتراضات خود را ثبت کنند تا در کوتاه ترین زمان به آنها جواب داده شود.
سید آقایی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن اشاره به اینکه بسیاری از افراد با مخدوش کردن پلاک خود، سعی در وارد شدن بدون دردسر به محدوده طرح ترافیک دارند، ادامه داد: این کار موجب می شود که وقتی دوربین پلاک را می خواند، پلاک به نام شخص دیگری باشد. شهروندانی که نسبت به جریمه شدن خود به واسطه ورود به طرح ترافیک معترض هستند، می توانند نسبت به این امر اعتراض کنند تا پس از تطبیق عکس خودرو با اعتراض صورت گرفته، در صورتی که حق با شهروند باشد، عوارض اعمال شده حذف خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد