موضوعات داغ

اطلاعات تکمیلی از هیوندای توسان N؛ اولین کراس اوور اسپرت کره ای ها

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس گفته های یکی از اعضای کمپانی هیوندایی در مصاحبه با Auto Express حدود 1 تا 2 سال آینده مدل جدیدی از خودروی Tucson یعنی مدل N با حداقل قدرت باور نکردنی 340 اسب بخار عرضه خواهد شد.
البته این منبع داخلی اطلاعات بسیار ویژه ای در مورد این خودرو بروز نداده ولی تائید کرده است که هدف شرکت هیوندایی ساخت کراس اوور سریع و پرقدرتی است که می تواند 0 تا 100 را در مدت زمان کمتر از 6 ثانیه طی کند.
جدیدترین مدل خودروی توسان در سال 2019 میلادی عرضه شده و دارای موتوری 4 سیلندر با حجم 2 لیتر با 164 اسب بخار قدرت و گشتاور 204 نیوتن متر میباشد که البته خریداران میتوانند این خودروها را تقویت کرده و به جای موتور یاد شده از موتور قوی تری با 2.4 لیتر حجم، 181 اسب بخار قدرت و گشت آور 237 نیوتن بر متر استفاده کنند.
گفتی است با توجه به اندازه موتور اصلی توسان نسل جدید به نظر می‌آید که شرکت هیوندای باید تلاش فراوانی برای تولید موتوری با 340 اسب بخار قدرت به کار گیرد تا آنجا که موتور یاد شده بتواند در فضای اندک موجود در کاپوت خودرو جای گیرد.
از جمله فعالیت های اخیر این شرکت میتوان به عرضه هیوندای ولوستر با 275 اسب بخار قدرت اشاره کرد و البته برای ما به وضوح مشخص نیست که آیا موتور یاد شده توانایی تحمل 65 اسب بخار قدرت بیشتر را دارد و یا خیر ؟! چرا که استخراج قدرت بیش از حد می تواند باعث کاهش دوام پیشرانه و از بین رفتن جایگاه برند در ذهن مشتریان شود.
بر اساس اطلاعات داده شده خودروی N بعدی این شرکت هیوندای i20 با 250 اسب بخار قدرت بوده و در طی سال آینده آینده عرضه خواهد شد. همچنین این منبع داخلی بیان کرد هیوندای I30 از شاخه N همچنان در دست ساخت و توسعه قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد