موضوعات داغ

محدوده زوج و فرد به محدوده کاهش آلودگی هوا تغییر نام پیدا کرد + جزییات نهایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از سال آینده، رانندگان تهرانی می توانند در هر فصل به صورت رایگان، بیست روز وارد محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا محدوده طرح زوج و فرد شوند. این روزها تنها در همان فصل قابل دسترسی هستند و نمی توان آنها را به فصلی دیگر انتقال داد.
دستیار ویژه معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره می گوید: در سال 98، برای تشویق بیشتر شهروندان به اخذ معاینه فنی برتر، تخفیف 25 درصد برای رانندگانی که اقدام به اخذ معاینه فنی برتر کنند، ارائه می‌شود؛ در واقع در سال آینده، شهروندان در صورت داشتن معاینه فنی برتر تنها 8 درصد به هزینه‌ های آنها اضافه می‌شود.
اجرای طرح جدید (از ابتدای تابستان) در سال آینده ما را به عدالت نزدیک‌ تر خواهد کرد چون که مدیریت تردد به خود شهروندان سپرده می‌شود؛ در ضمن رانندگان در سال آینده می ‌توانند 80 روز به‌ صورت رایگان در کل سال (هر فصل 20 روز غیرقابل انتقال به فصل بعد) وارد محدوده کاهش آلودگی هوا شوند.
اما افرادی که منزل آنها در محدوده کاهش آلودگی هوا قرار گرفته است، در ساعات بین 8:30 صبح تا 17 ، می توانند یکبار به صورت رایگان خارج و یکبار به صورت رایگان وارد محدوده طرح شوند و اگر بیشتر از این میزان نیاز به تردد در محدوده طرح داشته باشند، برای آنها تخفیف پنجاه درصدی در نظر گرفته شده است، یعنی مبلغی بین 3500 تومان تا 10000 تومان.
بسیاری از شهروندان، به دلیل آنکه در روزهای مخالف پلاک در طرح زوج و فرد، جریمه شدن برای آنها ارزان تر از عوارض ورود محاسبه می شد، پلاک های خودرو خود را مخدوش کرده و وارد طرح می شدند، اما با توجه به آن که در سال آینده عوارض نسبت به جریمه در روزهای مخالف پلاک نرخ ارزان تری خواهد داشت، انگیزه های جرایم نیز کاهش خواهد یافت.
عوارض ورود به محدوده کاهش آلودگی هوا بین 7 تا 20 هزار تومان بر اساس ساعت ورود به محدوده در نظر گرفته شده است که برای ساکنین این محدوده تمهیدات ویژه ‌ای در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/23
بجای این مسخره بازیها جمعیت اضافه این شهر رو خالی کنید!مجوز کسب به شهرستانیا ندید پذیرش دانشجو رو در تهران بومی کنید ساخت و سازهای غیراصولی که جاذب مهاجر هستند رو تموم کنید و...
1397/11/23
ما کارمندا که کارمون تو طرحه چه گناهی کردیم؟ بی عدالتی تو این مملکت تا کی؟ طرف پزشک مطب اش طبقه بالای خونشه نه مالیات میده نه عوارض نه طرح نه ....
1397/11/23
کلا بحث سر مبلغه آلودگی هوا بهانست