موضوعات داغ

تاثیرات منفی عجیب هوای سرد بر روی عملکرد باتری ماشین های برقی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همگی ما می‌دانیم که در گرمای تابستان مصرف سوخت ماشین‌های بنزینی استاندارد به دلیل عوامل متعدد افزایش پیدا می‌کند و با رسیدن فصل سرما و خنک شدن هوا، می‌توان در مصرف سوخت اتومبیل صرفه جویی کرد. اما این موضوع برای وسایل نقلیه تمام الکتریکی برعکس بوده و هوای بسیار خنک می‌تواند محدوده حرکت وسایل نقلیه تمام الکتریکی و عمر نگهداری شارژ باتری‌های آن را به شدت کاهش دهد.
در تحقیقات اخیر موسسه AAA، این نتیجه بدست آمده است که رانندگی در دمای 6.6- درجه سانتیگراد و روشن بودن بخاری اتومبیل می تواند 41 درصد از محدوده حرکت وسایل نقلیه الکتریکی را کاهش دهد، اما در دمای 35 درجه سانتیگراد اتلاف انرژی و کاهش محدوده حرکت وسایل نقلیه تمام الکتریکی باوجود روشن بودن کولر اتومبیل تنها 17 درصد خواهد بود. این درحالیست که با خاموش کردن کولر و بخاری، در دمای 6.6- (منفی 6.6 درجه سانتیگراد) می توان اتلاف انرژی و کاهش محدوده حرکت را به 12 درصد رساند و در دمای 35 درجه سانتیگراد، محدوده حرکت تنها 4 درصد کاهش پیدا می کند.

میزان تاثیر هوای سرد و گرم بر روی وسایل نقلیه الکتریکی با سیستم تهویه روشن

میزان تاثیر هوای سرد و گرم بر روی وسایل نقلیه الکتریکی با سیستم تهویه روشن


وقتی شارژ باتری سریع‌تر خالی شود، نیاز است که هزینه بیشتری هم بابت شارژ مجدد باتری های اتومبیل صرف شود و این تحقیق نشان می دهد که برای استفاده 1000 مایلی از وسایل نقلیه الکتریکی در مناطق سردسیر و دمای منفی 6.6 درجه سانتیگراد، باید نزدیک به 24.27 دلار صرف شارژ باتری های اتومبیل کرد، اما این هزینه برای استفاده 1000 مایلی در دمای 35 درجه سانتیگراد تنها به 7.94 دلار خواهد رسید.
این آزمایش بر روی 5 خودروی مختلف تمام الکتریکی همچون "بی ام و i3s"، "شورلت بولت"، "نیسان لیف"، "تسلا مدل S 75D" و همچنین خودروی "فولکس واگن گلف الکتریکی" انجام شده است که در این بین خودروی "بی ام و i3s" با از دست دادن 50 درصد از محدوده رانندگی خود در دمای منفی 6.6 درجه سانتیگراد بدترین عملکرد را داشته است و در نقطه مقابل خودروی نیسان لیف قرار می گیرد که در هر دو دمای منفی 6.6 درجه سانتیگراد و همچنین 35 درجه سانتیگراد پایین‌ترین اتلاف انرژی و بهترین عملکرد را داشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد