موضوعات داغ

روش گزارش کم فروشی پمپ‌بنزین‌ها به سازمان پخش فراورده های نفتی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کم‌فروشی پمپ‌بنزین‌ها یک دغدغه و تجربه مشترک بین مردم شده است. گاهی اوقات نیز فیلمی از کم فروشی پمپ‌بنزین‌ها منتشر می‌شود. سیدمحمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید که جایگاه‌های متخلف پس از شناسایی جریمه می‌شوند.
موسوی‌خواه درباره تخلفات جایگاه‌های سوخت اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده تخلف از سوی جایگاه‌های سوخت موضوع را به شرکت ملی پخش اطلاع دهند و منتظر نتیجه بمانند. ما بعد از گزارش یک تیم نظارتی با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه گزارش شده می‌فرستیم و در صورتی که تخلف جایگاه ثابت شود، جایگاه متخلف به شدیدترین شکل جریمه خواهد شد. وی ادامه داد: با مراجعه تیم نظارتی ما مقدار اضافه تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شده محاسبه می‌شود و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره روز جاری برداشته می‌شود. مثلا آمار می‌شود ۱۰ هزار لیتر. در این ۱۰ هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر ۲۰ لیتر چند سی‌سی کم‌فروشی شده است. این نرخ محاسبه شده و به نرخ فوت خلیج‌فارس جریمه می‌شوند. البته جایگاه‌داران سوخت قشر زحمت‌کشی هستند و ممکن است تخلفی اتفاق بیفتد که قابل انکار نیست.
موسوی‌خواه درباره نظارت بر جایگاه‌داران نیز گفت: هر هفته تمام جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. در این نظارت فرآورده ۴ هزار جایگاه کنترل کیفی شده و در هر ماه نیز ۵۰ هزار تلمبه کنترل می‌شود. وی در ادامه تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌های سوخت با شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و موضوع را به ما گزارش دهند. همچنین در همه جایگاه‌ها یک تابلوی اضطراری نصب شده است که یکی از شماره‌ها مربوط به همین مورد است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد