موضوعات داغ

تامین قطعات تاکسی‌های هیبریدی؛ بلای جان رانندگان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با مسدود شدن ثبت سفارش واردات قطعات خودروهای هیبریدی، تامین قطعات و تعمیر خودروهای هیبریدی بویژه تاکسی‌های هیبریدی با مشکل مواجه شده است. شرکت‌های وارد‌کننده متعهد به خدمات پس از فروش این خودروها شده‌اند، اما دولت مانع ایجاد کرده و خود باید پاسخگو مشکلات پیش آمده به مردم باشد. وی ادامه داد: شرکت تویوتا وارد‌کننده خودروهای هیبریدی بوده و مشکلی برای ارائه خدمات خود ندارد، اما این شرکت در حال حاضر فاقد مجوز بوده و ثبت سفارش نیز مسدود است. در این شرایط تعمیر خودروهای هیبریدی غیر ممکن شده است.
باستانی در ادامه افزود: وزارت صمت باید برای واردات قطعات و تعمیر این خودروها ورود کند و مجوز واردات قطعات خودروهای هیبریدی را صادر کند. همچنین شرکت‌های وارد‌کننده باید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش متعهد باشند زیرا در قرارداد آنها قید شده است. وی درباره مسدود بودن ثبت سفارش قطعات خودروهای هیبریدی، گفت: در حال حاضر ثبت سفارش واردات قطعات خودروهای هیبریدی مسدود بوده و امکان واردات وجود ندارد. دولت باید تمام تلاش خود را برای واردات قطعات خودروهای هیبریدی به منظور تعمیر این خودروها به کار بگیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نقش تحریم در تامین قطعات خودروهای هیبریدی، اظهار داشت: شرکت‌های فروشنده قرارداد فروش خود را پیش از اعمال تحریم‌ها منعقد کرده‌اند و باید قطعات مورد نیاز را به ما تحویل دهند. حال اگر کار به دادگاه نیز کشیده شود حق با ایران خواهد بود. این شرکت‌ها به ایران برای خدمات پس از فروش تعهد داده‌اند و باید به تعهد خود عمل کنند.
طبق گزارشات رسیده از برخی از رانندگان تاکسی، حکایت از آن دارد که به علت نبود قطعات خودروهای هیبریدی این خودروها غیر قابل تعمیر هستند. همچنین اگر این خودروها با خرابی یا تصادف مواجه شوند قطعه و کارشناس این خودروها در کشور وجود ندارد. حال که رانندگان این تاکسی‌ها با پرداخت اقساط سنگین خودروی هیبریدی خریداری کرده‌اند، قادر به استفاده از خودروی خود نیستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد