موضوعات داغ

بازگشت به دوران هشت سیلندرهای عظیم؛ موتور 7.3 لیتری فورد به تولید انبوه می رسد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سگمنت پیکاپ های سنگین آمریکایی که با نام Heavy Duty یا اختصارا HD شناسایی می شوند جذاب تر از همیشه هستند و فورد نیز تصمیم گرفته تا بروزرسانی جدید را برای محصول خود در این کلاس برای سال 2020 انجام دهد. البته قرار نیست فورد مدل HD جدیدی را معرفی کند اما در عوض فیس لیفتی را روی مدل فعلی این خودرو انجام داده و جلوپنجره و چراغ های LED را تغییر داده است. فورد یک سپر جدید نیز برای مدل HD در نظر گرفته که آیرودینامیک بهتری دارد.

فورد سری HD

فورد سری HD

اما اصلی ترین خبر در مورد فورد HD جدید ظاهر آن نیست بلکه فورد از یک موتور 7.3 لیتری V8 بنزینی نیز رونمایی کرده است. فعلا هیچ اطلاعاتی در مورد جزییات این موتور نظیر قدرت و گشتاور آن اعلام نشده اما فورد اعلام کرده که این موتور قوی ترین موتور V8 در کلاس خود است. این موتور از نوع میل سوپاپ پایین است و به میل لنگ فولادی فورجکاری شده و سیستم پاشش روغن موتور به زیر پیستون ها مجهز است. همچنین این موتور هیچ توربوشارژر و یا سوپرشارژری ندارد و یک موتور تنفس طبیعی است.

فورد سری HD

فورد سری HD

فورد همچنین در مدل جدید HD گیربکس 6 دنده قبلی را کنار گذاشته و یک گیربکس اتوماتیک 10 دنده را نصب کرده است. این گیربکس طراحی مدرن و جمع و جوری دارد و تنها 1.58 کیلوگرم از گیربکس 6 دنده قبلی سنگین تر است.

فورد سری HD

فورد سری HD

ابعاد گیربکس جدید نیز با گیربکس 6 دنده قدیمی برابری می کند در حالی که 4 دنده بیشتر دارد. برای این گیربکس جدید 5 نوع حالت رانندگی نرمال، یدک کشی، لغزنده، شن و برف وجود دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد