موضوعات داغ

استفاده تویوتا از یک راننده‌ نابینا برای پیمودن پیست TOP GEAR+ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مردی انگلیسی با کمک تویوتا و یک مربی شجاع، توانست کاری غیرممکن را انجام دهد. دکتر آمیت پاتل بینایی خودش را در سال ۲۰۱۳ از دست داد. قبل از آن او راننده اورژانس ماهری بود. از دست دادن بینایی به معنای از دست دادن لذت بزرگی در زندگی او هم بود: رانندگی.
تویوتا به دکتر پاتل این شانس را داد تا بار دیگر پشت فرمان بنشیند، و در کنار مربی شجاعی یک تویوتا GT-86 خاص را هدایت کند. البته او کار راحتی هم در پیش نداشت، بلکه دکتر پاتل باید مسیر آزمایشی مشهور «تخت گاز» را با این خودرو طی می‌کرد.
روحیه‌ بالای دکتر پاتل در این ویدیو الهام بخش کاملا مشهود است. او همچنین مدعی نمی‌شود از دست دادن مهمترین حس بین پنج حس اصلی برایش دشوار نبوده است. او می‌گوید به محض از دست دادن بینایی خودش با ناامیدی آرزو می‌کرده بینایی‌اش را دوباره به دست آورد.
البته او رفتار خیلی مثبت اندیشی دارد، و تجربه‌ رانندگی با وجود نابینایی را با عشق توصیف می‌کند. او ادعا می‌کند در خودرویی مثل تویوتا GT-86 می‌تواند همه چیز را احساس کند؛ یعنی این خودرو با او ارتباط برقرار می‌کند. او حسش را مثل شناور بودن توصیف می‌کند.
او که طرفدار برنامه‌ «تخت گاز» است می گوید مثل تمام بینندگان این برنامه، وقتی افراد مشهور مسیر مسابقه‌ «تخت گاز» را طی می‌کردند با خودش می‌گفته «من می تونم بهتر از اون این مسیر رو طی کنم»! اولین هدف او این بوده که زیر ۲ دقیقه این مسیر را طی کند. درنهایت او عملکرد بهتری داشت و این مسیر را در ۱ دقیقه و ۴۶ ثانیه طی کرد. این زمان تحسین برانگیزی برای هرکسی، مخصوصا یک فرد نابینا است.
دکتر پاتل می‌گوید یکی از دلایلش برای این کار پسر ۲ساله‌اش بوده است. او می‌خواسته به پسرش نشان دهد هرچیزی ممکن است، و اگر او توانسته این کار را بکند، پس هرکسی می‌تواند این کار را بکند.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد