موضوعات داغ

خداحافظی با هاچ بک های کوچک اروپایی؛ تاثیر عجیب قوانین سخت گیرانه زیست محیطی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای کوچک و Minicarها همواره یکی از دسته های مهم در میان خودروها میباشند، تا آنجا که در سال 2017 میلادی این دسته از خودروها 8 درصد از بازار را به خود اختصاص میدادند اما قوانین وضع شده جهت کاهش آلودگی خودروها اخیرا شرایط را برای سازندگان این دسته از خودروها سخت کرده.با توجه به این قوانین شرکت های خودروسازی موظف‌اند تکنولوژی های بسیاری را بر روی خودروی خود به منظور کاهش آلودگی پیاده سازی کنند که در این صورت ساخت خودروهای کوچک برای آنها دیگر سود چندانی نخواهد داشت !
بر اساس مقاله منتشر شده در Automotive News Europe گروه های خودروسازی فولکس واگن و PSA دیگر از ادامه ساخت Minicarهای خود مطمئن نیستند تا جایی که یکی از اعضای فولکس واگن در این رابطه بیان کرده است در طی اعمال قوانین سخت برای کاهش آلودگی در سال 2020 سودمند نبودن تولید این خودروها آنها را میترساند. همچنین احتمال میرود در طی اعمال قوانین بیشتر در سال 2030 میلادی قیمت خودروی Up! چیزی در حدود 3,500 یورو افزایش یابد و در این صورت شرکت های خودروسازی احتمال نمیدهند دیگر کسی به خریدن این دسته از خودروها حتی اندکی فکر کند.
همچنین باید گفت گروه خودروسازی PSA هم وضعیت بهتری نسبت به فولکس واگن ندارد و احتمالا به زودی این شرایط سخت سبب توقف تولید خودورهای کوچکی همانند پژو 108 و سیتروئن C1 نیز میشود.
البته با وجود تمامی اینها گمان میرود فرایند برقی شدن خودروها میتواند این دسته از مشکلات را به خوبی حل کند و شرکت های خودروسازی باید توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد