موضوعات داغ

پیشنهاد تعیین نرخ کرایه حمل و نقل عمومی کمتر از نرخ تورم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محسن پور سید آقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از ارائه پیشنهاد تعیین نرخ کرایه کمتر از نرخ تورم رسمی کشور برای وسایل نقلیه عمومی در سال ۹۸ خبر داد. وی در رابطه با سیاست ‌گذاری افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی صحبت کرده و در ادامه افزود که معاونت حمل و نقل لایحه پیشنهادی خود را برای افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی در سال 98 به معاونت برنامه‌ ریزی کشور تحویل داده است و انتظار می رود که طی هفته آینده این لایحه تقدیم شورای شهر شده و در مورد آن به همراه بودجه سال آینده تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، محسن پور سیدآقایی اعلام کرد که برای اولین بار رقم مشخصی برای افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی پیشنهاد نداده ایم و به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، پیشنهاد شده است که شورا به شهرداری اجازه دهد تا افزایش نرخ کرایه کمتر از نرخ تورم رسمی کشور باشد. برهمین اساس لازم است تا پایان سال و زمان اعلام رسمی نرخ تورم صبر کنیم تا نرخ تورم اعلام شود و بر اساس آن نرخ کرایه‌ها تعیین و تکلیف شود.
در نظر گرفتن این سیاست در راستای حمایت از شهروندان بوده است و این درحالیست که به دلیل نوسانات بازار ارز و واردات قطعات و تجهیزات اتومبیل و مترو از خارج کشور، شاهد افزایش قیمت قطعات مترو و اتوبوس هستیم همزمان با افزایش نرخ ارز هستیم، اما با این وجود به دلیل مشکلات مالی جامعه نباید نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ها اقدام کنیم و از آنجایی که دولت کمک چندانی به سیستم حمل و نقل ندارد، شهرداری مازاد هزینه‌ را تقبل می ‌کند.
در پایان صحبت از رانندگان تاکسی شد و محسن پور سیدآقایی در خصوص اعلام کرد که شهرداری تهران در قالب بسته‌های حمایتی بخشی از هزینه‌های رانندگان تاکسی را جبران خواهد کرد، اما باید توجه داشت که در شرایط فعلی نمی‌توانیم نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ ها به شیوه گذشته اقدام کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد