موضوعات داغ

جک S5 اسپرت پلاس؛ تیونینگ تخصصی خودروبانک روی کراس‌اوور کرمان‌موتور

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید خودروبانک در سال جاری اقدام به تیونینگ اختصاصی خودروهای معروف بازار ایران کرد. اگرچه این تیونینگ ها رندرهایی هستند که تنها پیشنهاد این وبسایت برای ارتقاء خودروها است اما این کار با استقبال بسیار خوب مخاطبین ما قرار گرفت و نیرویی مضاعف به ما منتقل کرد تا بتوانیم این راه را ادامه دهیم و دیگر خودروهای پرفروش بازار را تیونینگ کنیم.
در چند ماه گذشته خودروهایی چون رنو ساندرو، هاوال H2 و یا ام جی 360 توربو زیر تیغ جراحی خودروبانک رفته اند و از نظر ظاهری و فنی تغییراتی زیادی داشتند. هر کدام از این خودروها نیز به نام های مختلفی معرفی شدند که در این بین می توانید به ام جی 360 اسپرت ، رنو ساندرو پرمیوم و یا بسترن B30 اسپرت اشاره کنیم.
حال به یکی از شاسی بلندهای چینی و البته پرطرفدار بازار می رسیم. جک S5 که ابتدا با نسخه دستی و موتور 2 لیتری توربو عرضه شد و قدرت و کشش بالای پیشرانه این خودرو و همچنین چهره به روز نسبت به رقبا (مخصوصاً در زمان عرضه) توانست نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند و کرمان موتور را به فروش قابل توجهی برساند.

جک S5 اسپرت پلاس

جک S5 اسپرت پلاس

اما حال خودروبانک اقدام به تیونینگ این خودرو کرده و آن را با نام جک S5 اسپرت پلاس معرفی کرده است. در این تیونینگ کیت بدنه کاملی در تمامی قسمت ها نصب شده که البته این کیت از خودروی مرسدس بنز GLE نسخه AMG گرفته شده است. البته این کیت بدنه تغییراتی جزئی داشته تا بتواند به راحتی روی این خودرو سوار شود. چراغ های جلو کاملاً تغییر کرده و در آن نوار باریکی قرار گرفته که در حقیقت چراغ مخصوص روز است (Day Light) و در داخل چراغ ها نیز در صورت دقت متوجه می شوید که دو عدسی قرار دارد. عدسی ها جداگانه برای نور بالا و پایین هستند. البته روی سپر نیز دو نوار چراغ وجود دارد که برای روشنایی بیشتر قابل استفاده هستند.
رینگ های بکار رفته روی جک S5 اسپرت پلاس برای شرکت Vossen مدل CV3-R است. سایز این رینگ ها 19 اینچی هستند که با نمونه استاندارد بکار رفته روی جک S5 بسیار متفاوت است. همچنین فاق لاستیک ها بسیار کوتاه تر از مدل های استاندارد است که اگرچه سیستم تعلیق را بسیار خشک می کند اما در جهت افزایش هندلینگ و فرمان پذیری مناسب است. ترمزهای بکار رفته روی جک S5 اسپرت پلاس از نوع سرامیکی هستند که روی آنها کلمه JAC نوشته شده و بصورت اختصاصی برای این خودرو طراحی شده اند.

تیونینگ اختصاصی خودروبانک

تیونینگ اختصاصی خودروبانک

در نمای عقب ابتدا با کیت اگزوز REMUS دو دهنه مواجه می شوید. البته این تنها خروجی اگزوز نیست که تغییر کرده و کل کیت اگزوز تغییر کرده که خود باعث می شود تنفس خودرو بهتر شده و در بهبود و افزایش قدرت موتور مناسب است. خروجی اگزوز همانطورکه در تصاویر نیز مشخص است، در بین دیفیوزر کربنی قرار دارد که البته قسمت گران قیمت و حرفه ای این خودرو در طراحی خارجی است.
اگرچه چراغ های عقب این خودرو به صورت فابریک کارخانه LED است اما داخل آن در نمونه تیونینگ شده ما تغییر کرده و از نوارهای نئونی داخل آن استفاده شده است.

نگاهی اجمالی به تغییرات

نگاهی اجمالی به تغییرات

اما همانطورکه در تیونینگ های قبلی نیز دیده بودید، استفاده از سیستم تعلیق پنوماتیکی است که بسیاری از تیونرهای معروف دنیا نیز از این سیستم برای پروژه های خود استفاده می کنند. کمپرسور این تعلیق داخل صندوق عقب قرار دارد و با کمک تنها یک ریموت می توانید ارتفاع خودرو را کم و یا زیاد کنید.
به بخش فنی می رسیم. جک S5 در نسخه های استاندارد که کرمان موتور عرضه می کند، خودروی قدرتمندی برای استفاده شهری است و مخصوصاً در نسخه دنده دستی، بسیار تند و سریع است. جک S5 در نسخه استاندارد حداکثر قابلیت تولید 174 اسب بخار و 235 نیوتن متر را دارد. اما تغییراتی همچون تعویض منیفولدها، ورودی ها و مهم تر از اینها بستن وست گیت و همچنین ریمپ ECU برای بالا بردن مرز کات‌آف به 7 هزار دور، می تواند به راحتی شما را به محدوده ای بیش از 200 اسب بخار برساند. البته می توان پا را فراتر گذاشت و خود سیستم پرخوران را نیز تغییر داد اما قطعاً این موضوع مستلزم هزینه بیشتری برای تیونینگ این خودرو است. اما برای جک S5 اسپرت پلاس، با تغییرات گفته شده در وهله اول راضی هستیم و یک کراس اوور شهری با توانی 200 اسب بخاری را زیر پای خود خواهیم داشت.
در انتها جا دارد مجدد تذکر دهیم که طرح فوق یک رندر پیشنهادی خودروبانک برای تیونینگ حرفه‌ای جک S5 است.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/27
سلام و خسته نباشيد به شما
ميخواستم بگم كاش خودروبانك يه شركت تيونينگ راه مي انداخت و خودروها رو سفارشي تيونينگ ميكرد برا اينكه اگه ما بخوايم خودمون تيونينگ كنيم اصلا چيزي نميشه كه ميخوايم
چون تخصصي ميتونن انجام بدن تو خودروبانك بهتره يه شركت تيونينگ بزنيد
به نظرم تو كشوري مثله ايران از اين دسته شركت ها خيلي موفق بشن تو كارشون خيلي موفق ؛
ممنونم از سايت خوبتون بابت مطالب ارزشمندتون سربلند و پيروز باشيد .
1397/11/27
سلام بسیار عالی
میشه لطف کنید هزینه تیوننیگ رو هم بفرمایید؟و اینکه سایز لاستیک تغییر کرده در سیستم ecu جهت ترمز abs تغییراتی داده شده..؟
1397/11/27
این صرفا یه رندره...یعنی فرایند اجرای تصاویر سه بعدی بر روی نمایشگر دو بعدی...هزینه سخت افزاری براش انجام نشده تا تخمین هزینه بشه براش اعلام کرد!
1397/11/27
تیونینگ های خودروبانک مجازی هست در واقع با نرم افزارهای ویرایشی نظیر ادوب فتوشاپ صورت گرفته و کاملا مجازی هست
1397/11/27
لطفا برای x33s هم تیونینگ بزارید تشکر
1397/11/30
سلام
ممنون از تونینگ جزاب و توضیحات کاملتون
لطفاً ام وی ام x33s رو هم تیونینگ بفرمائید تا استفاده کنیم
1397/11/27
باحاله . به خصوص چراغهاش که نمیدونم چرا هیچ چراغی غیر از چراغ فابریک جک توی بازار وجود نداره ؟
1397/11/27
دو تا چیز یادم رفت بنویسم :
یکی اینکه گشتاور مدل دستی 235 نیوتن متره ولی گشتاور مدل اتوماتیک به 265 افزایش پیدا کرده که البته نحوه انتقالش به چرخها با توجه به گیربکس دو کلاچه ، حس واقعی اونو خیلی کمتر میکنه .
دوم اینکه تلفظ پنوماتیک کلا غلطه و متاسفانه همه جا هم استفاده میشه . در اصل باید نیومتیک خونده بشه .
1397/11/27
متن رو طوری نوشتید که باز مردم فکر کنن واقعا اینکار انجام شده!
در صورتی که فتوشاپ هست!
1397/11/27
واقعا تحسین برانگیزه! بسیار عالی شده! باز هم منتظر غافلگیری های این مدلی هستیم
1397/11/27
البته شما عمل‌ تیپنینگ رو‌ انجام‌ نمیدین و‌عنوانی که انتخاب کردید ذهم مخاطب را به مسیر اشتباهی میبره. شما فقط یک‌ طراحی اولیه انجام دادید که محاسبات مهندسی و آیرودینامیکی قطعات هم قطعا در ااون محاسبه نشده. لطفا به اندازه آنجیزی که انجام‌ میدید ادعا بفرمایید.
با تشکر
1397/11/27
این یکی انگار واقعا تیونینگ شده رندر نیست
درسته؟
1397/11/27
دوستان خیلی جو گیر نشید ، این فقط یک طرح کامپیوتری هست و وجود خارجی ندارد :)
1397/11/27
خودروبانک دمت گرم عالی ولی دوستمون محمد رضا راست میگه ی شرکت تیونینگ بزنین تو این ایرانی که معدود افرادی هستن که تخصصی و حرفه ای انجام بدن کارتون میگیره راستی لطفا برا b50f و سمند سورن بزارین و حدود قیمتم اگه ذکر بشه که عالی میشه
1397/11/27
سلام لطفا برای جنسیس کوپه هم انجام بدید.
1397/11/28
خيلي دوست دارم بدونم طراح آرم جلوي اين ماشين کي بوده که اين همه که رو ماشين کار کردن بازم اين ماشين بي سکه است
1397/11/28
کار قشنگی شده ولی کلا دوست طراحمون یکم زیادی ارتفاع زدن رو دوس داره. توی پروژه های قبلی همین همین داستان بود. اگه توی ارتفاع ماشین کمی کمتر اغراق کنه خیلی بهتر میشه.
1397/11/28
لطفا برا x22هم انجام بدید
1397/11/29
باسلام خدا لعنت کند که فقط فکر چاپیدن مردم هستند این گاری سازی که به نام خودرو سازی هست بس است چاپیدن مردم را هر ماه این آشغال ها را به نام ماشین گران میکنید سر دسته گرانی ایران خودرو است و باید به وزیر صنعت یک خسته نباشی کفت دست شما درد نکند با این نظارت دستشان را خوب باز گذاشتید .
1397/12/1
یکم شبیه بنز glk شده
درضمن کاش داخل خودروها رو هم تیونینگ میکردین
1398/4/27
کی تو رو مامانت کرده!!!
خیلی جذاب شده
1398/5/22
با سلام خیلی هم خوب
چند سوال لطفا جواب بدید در همین صفحه ممنون
۱_چرا اصلا جواب کسی رو نمیدید !؟ این بی احترامی به مخاطبان نیست؟
۲.وسایلی که نام برید اصلا تویی ایران گیر میاد؟مثلا همین کیت بدنه.Gle
3.این کار زیباست، وقت میذارید ممنون ولی در دنیایی واقعی وجود ندارد حالا من ماشین باز چطور میتونم به چنین تیونینگ زیبایی برسم!؟ با چقدر هزینه!؟
4.اگر کننده کار نیستید لااقل جای معتبری رو معرفی کنید که کننده کار باشند و بتونند این کار رو در دنیای واقعی انجام بدن
1398/6/27
این دلقک بازیا چیه خدایی؟ 😐
1398/11/5
سلام من ته حرف مو میزنم می تونید اینو پیاده کنید یا بسازید
1399/2/12
یه فتوشاپ ضایع...همچین بعضی میگن رندر و نمیدونم سه بعدی در دو بعدی و انگار با چی درستش کردن عکس دوتا ماشین رو گزاشتن جفت هم یه ادم ناشی اومده از یک عکس داده به عکس دیگه به سپر جلوش خوب توجه کنید !!!! همچینم نوشتن انگار سه سال رو پروژه کار کردن تو از کجا فهمیدی ماشین سیستم تعلیقش خشک نر شده با یه فتو شاپ ....خدا ااااات
1399/7/30
سلام خسته نباشید می خواستم بدونم این چراغ خطر های نیونی را از کجا می تونم تهیه کنیم اگه جواب منو بدید ممنون می شوم :)