موضوعات داغ

نگاهی به سوبارو فارستر 2014 + فیلم

عکس مطلب اول
سوبارو فارستر را می توان یکی از برترین محصولات این شرکت ژاپنی در جذب مشتری دانست. در زمانی که خودروهای شاسی بلند ترکیبی در بازار به فروش فوق العاده ای دست پیدا کرده اند، سوبارو فارستر نیز توانسته یکی از پر فروش ترین خودروها در بازار ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورهای جهان باشد. ارتفاع زیاد از سطح زمین و تعدد قطعات محافظ بدنه، فارستر را به خودرویی مناسب برای مسیرهای آفرودی و خشن تبدیل می کند.
نسل موجود از سوبارو فارستر در ایران، نسل چهارم این خودروست که از سال 2014 تا 2018 بر روی خط تولید قرار داشت و نسل پنجم سوبارو فارستر، هم اکنون در بازار حضور دارد. نسخه های معدودی از سوبارو فارستر ، چندین سال پیش توسط سیف خودرو با قیمتی رقابتی به بازار کشورمان عرضه شد که به واسطه تحریم های خودروسازی، نتوانست آنطور که باید در بازار خوش بدرخشد. نمونه های این خودرو هم اکنون در بازار محدود هستند و با قیمتی در محدوده 265 الی 280 میلیون تومان در نسخه 2013 و 380 الی 410 میلیون تومان در نسخه 2014 به فروش می رسند.
کابین سوبارو فارستر بسیار بزرگ و جادار و راحت است و می تواند نیازهای خانواده ها را برآورده کند. حجم فضای کابین و صندوق سوبارو فارستر ، از نزدیک ترین رقبا یعنی تویوتا RAV4 و هوندا CR-V بزرگتر بوده و حجم صندوق عقب، در بزرگترین حالت به 2115 لیتر می رسد. فضای پای سرنشینان عقب نیز بزرگتر از رقبا بوده و صندلی ها بسیار راحت هستند، با این حال، بسیاری از امکانات رفاهی نظیر صفحه نمایش لمسی در تیپ پایه قابل دسترسی نیستند و مشتری برای داشتن چنین امکاناتی، باید مقدار بیشتری هزینه کرده و تیپ Limited را خریداری کند. این مورد به عنوان یکی از نقاط ضعف سوبارو فارستر در مقابل دو رقیب اصلی اش به شمار می رود.
نسل های قبلی سوبارو فارستر ، حالتی جعبه ای مانند داشتند که این فرم در نسل چهارم و پنجم به تدریج از دست رفته و خودرو بیشتر شبیه به یک واگن شده است. نسل چهارم فارستر نسبت به نسل قبلی، در تمامی ابعاد به جز موتور بزرگتر شده است. برای سوبارو فارستر نسل چهارم، شاهد استفاده از یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی در تیپ های پایه هستیم، اما مانند بسیاری دیگر از رقبا، تنوع های خوبی برای پیشرانه وجود دارد و مشتری می تواند موتور قوی تر دو لیتری توربوشارژر با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر سفارش دهد.
نسخه های وارد شده به ایران، مجهز به موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی هستند که نهایت قدرت170 اسب بخار و 235 نیوتون متر را ارایه می دهد. همانند دیگر رقبا، این شاسی بلند جمع و جور خانوادگی نیز مجهز به گیربکس CVT است و نمونه موجود در ایران، می تواند در مدت زمانی بین 10 الی 11 ثانیه، بستگی به شرایط، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شتاب نسخه های بالاتر که مجهز به موتور توربوشارژر دو لیتری هستند، در حدود 7.5 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی سوبارو فارستر، در حدود هشت لیتر به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی است و این بنزین را با استاندارد آلایندگی یورو 6 می سوزاند.
خودروهای وارد شده به بازار ایالات متحده، مجبور هستند از موانع سخت ایمنی رد شوند و سوبارو فارستر نیز با کسب پنج ستاره ایمنی از یوروانکپ، و بهره مندی از سیستم های کنترل سرعت در سرازیری و پایداری خودرو، ترمز اضطراری کمکی و هشت کیسه هوا، خیال سرنشین را از بابت ایمنی راحت می کند. سیستم هوشمند تمام چرخ محرک یا AWD نیز مناسب حال رانندگان آماتور است و آنها نیاز نخواهند داشت که در هر شرایطی با دردسرهای سیستم دو دیفرانسیل درگیر شوند. این سیستم به خوبی در آب و هوای برفی و شرایط لغزنده بودن جاده ها فعالیت می کند و از بهترین نمونه های موجود در بازار به شمار می رود. نسخه های مجهز به موتور دو لیتری توربو، مجهز به سیستم پیشرفته تری هستند که X-Mode نام دارد و کشش بهتری را برای این شاسی بلند ژاپنی فراهم می کند.
هندلینگ سوبارو فارستر بسیار بهتر از رقبای خود است و حتی در سرعت های بالا، راننده کنترل خوبی بر شرایط خودرو دارد. قیمت نسخه های صفر کیلومتر این خودرو در زمان عرضه در بازار یعنی سال 2014، 22,820 دلار برای تیپ پایه مجهز به موتور 2.5 لیتری و 28,820 دلار برای تیپ مجهز به موتور دو لیتری توربوشارژر بوده است. نسخه های کارکرده این خودرو، هم اکنون در کشوری مانند بریتانیا با موتور دو لیتری توربو، قیمتی در حدود 9000 الی 13000 پوند دارند. نمونه های مجهز به موتور 2.5 لیتری نیز هم اکنون در بازار ایالات متحده، قیمتی بین 14 الی 23 هزار دلار دارند. در ادامه می توانید ویدیو تست و بررسی این خودرو که توسط رسانه motorweek تهیه شده را مشاهده نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد