موضوعات داغ

رقابتی از دهه 90، آئودی RS2 در برابر بی ام و M3 E30 + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی RS2 و بی ام و M3 رقیب مستقیم یکدیگر نیستند اما آئودی که در این برنامه حضور دارد کمی متفاوت بوده و توسط پورشه تیونینگ شده است.
آئودی RS2 در سال 1994 متولد شد و پورشه نیز در ساخت آن با آئودی همکاری کرد. هدف از این همکاری ساخت یک خودروی استیشن واگن سریع بود.
به همین منظور از یک موتور 2.2 لیتری 5 سیلندر آئودی برای شروع استفاده شد. پورشه روی این موتور توربوشارژرهای بزرگ KKK، میل سوپاپ های اسپرت و ECU بوش نصب کرد و به این ترتیب توانست قدرت آن را به 311 اسب بخار و گشتاور آن را نیز به 410 نیوتون متر افزایش دهد. در بخش انتقال نیرو نیز از گیربکس 5 دنده دستی و سیستم چهارچرخ کواتر استفاده شد.
آئودی گرچه شتاب این مدل را در آن زمان 5.4 ثانیه اعلام کرده بود اما بسیاری از نشریات خودرویی قید کرده بودند که شتاب واقعی این خودرو 4.8 ثانیه بوده و با پورشه 911 یکی است.
با چنین مشخصاتی بی ام و M3 E30 با موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر خود که از نوع تنفس طبیعی است در برابر آئودی RS2 قرار گرفت. بی ام و با اینکه قدرت کمتری دارد (215 اسب بخار) اما در عوض 400 کیلوگرم نیز از آئودی سبک تر است و همین می تواند به این پسر بچه ی باواریایی کمک کند. در مورد نتیجه ی درگ این دو خودرو چیزی نمی گوییم و پیشنهاد می کنیم ویدیو را از دست ندهید.
آئودی از مدل RS2 تنها 2900 دستگاه تولید کرد و همین سبب شده در مقایسه با بی ام و M3 خودروی کمیاب تری باشد. قیمت این مدل ها نیز در بازار آمریکا روز به روز افزایش پیدا می کند چون آمریکا از سال 2019 ورود مدل های RS آئودی را ممنوع کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد