موضوعات داغ

تویوتا، پرفروش ترین برند خودروسازی جهان در سال گذشته + جدول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در جدیدترین آمار منتشر شده از فروش خودروهای جدید در بازارهای جهانی که یک آمار جامع را نشان می دهد، کمپانی خودروسازی تویوتا با پشت سر گذاشتن فولکس واگن موفق شده در جایگاه نخست پرفروش‌ترین و بزرگ‌ترین خودروسازان جهانی قرار گیرد، این درحالیست که اگر آمار فروش فولکس واگن با زیرمجموعه های آن را باهم حساب می‌کنیم، آنوقت است که کمپانی خودروسازی فولکس واگن تبدیل به بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل در جهان می شود.
همانطور که گفتیم، کمپانی خودروسازی تویوتا به تفکیک برند موفق شده شرکت خودروسازی فولکس واگن با آمار فروش 6 میلیون و 746 هزار و 204 دستگاه در سال گذشته میلادی را پشت سر گذاشته و با ثبت آمار فروش 8 میلیون و 91 هزار و 277 دستگاه خودروی مختلف در جایگاه نخست پرفروش ترین برندهای خودروسازی جهان قرار گیرد که جزییات بیشتر آن در جدول زیر آمده است. هرچند به تفکیک خودرو، می توان خودروی پیکاپ فورد سری F را پرفروش ترین اتومبیل در جهان دانست.

پرفروش ترین برندهای خودروسازی در سال 2018

پرفروش ترین برندهای خودروسازی در سال 2018



در سطح جهانی، کمترین ریزش فروش برای بازار آمریکای شمالی و بیشترین رشد فروش برای آمریکای جنوبی بوده است، اما بزرگ ترین بازار فروش خودرو در جهان بدون شک متعلق به دارنده جمعیت 1.38 میلیارد نفری، یعنی کشور چین خواهد بود که با ثبت فروش 28.08 میلیون دستگاه در سال 2018 میلادی، به تنهایی بیشتر از قاره آمریکا و یا قاره اروپا یا حتی سایر بازارهای آسیایی ماشین فروخته است که جزییات بیشتر آن در جدول زیر آمده است.

میزان فروش اتومبیل در قاره های مختلف برای سال 2018<br />

میزان فروش اتومبیل در قاره های مختلف برای سال 2018



یکی از بازارهای نوپای جهان که در چند سال اخیر توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد، بازار فروش خودروهای الکتریکی خواهد بود که در سال 2018 میلادی رشد قابل توجهی را تجربه کرده و توانسته به آمار فروش 1 میلیون و 261 هزار دستگاهی برسد، این درحالیست که سال 2017 مجموع فروش خودروهای الکتریکی به چیزی حدود 727 هزار اتومبیل می رسید که نشان از توجه بیشتر مشتریان به خودروهای الکتریکی در سال جدید و استقبال بیشتر از آنان در سطح جهانی دارد که جزییات بیشتر آن در جدول زیر آمده است.

پرفروش ترین تولیدکنندگان و خودروهای الکتریکی در سال 2018

پرفروش ترین تولیدکنندگان و خودروهای الکتریکی در سال 2018




به تفکیک سگمنت، خودروهای شاسی بلند حرف اول را می زنند که در سال 2018 میلادی همچنان سیر صعودی خود را حفظ کرده و حدود 36.4 درصد از سهم کل بازار اتومبیل جهان را به خود اختصاص داده اند وبعد از آن خودروهای کامپکت و ساب کامپکت قرار می گیرند که بهترین گزینه ممکن برای مشتریان شهرنشین به حساب می آید که یک خودروی ارزان قیمت و اقتصادی نیاز دارند. ولی برای اطلاع از وضعیت دیگر سگمنت های بازار در سال 2018 میلادی بویژه سگمنت خودروهای اسپرت و لوکس که جایگاه آخر را در اختیار دارند، می توانید به جدول زیر توجه کنید.

پرفروش ترین خودروهای بازار براساس سگمنت در سال 2018

پرفروش ترین خودروهای بازار براساس سگمنت در سال 2018



و اما در پایان می رسیم به اصل ماجرا، یعنی مجموع فروش وسایل نقلیه در جهان که برای سال 2017 میلادی آمار فروش 86.43 میلیون دستگاه به ثبت رسیده است، اما سال 2018 با کاهش 0.5 درصدی همراه بوده و همین درصد کم باعث شده تا یک رقم بزرگی از فروش اتومبیل کاسته شده و به 86.01 میلیون دستگاه در سال 2018 میلادی برسد که در جدول زیر خلاصه آن آورده شده است.

مجموع فروش خودرو در سال 2018

مجموع فروش خودرو در سال 2018


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/6
چرا نیسان با چهار میلیون فروش باید زیرمجموعه ی یه برند با فروش کمتر از نصف خودش باشه؟!!!
1397/12/7
نیسان زیرمجموعه رنو نیست
بلکه هم نیسان و هم نیسان زیر مجموعه Renault-NIssan-Mitsubishi Alliance یا (اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی) هستن
1397/12/7
تویوتا پادشاه خودروسازی دنیا