موضوعات داغ

خبری عجیب از اشتوتگارت؛ پایانی زودهنگام برای پورشه ماکان بنزینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل بعدی پورشه ماکان مطابق اعلام این خودروساز آلمانی، تنها به صورت الکتریکی عرضه خواهد شد. گویا پورشه قصد دارد از تکنولوژی موتورهای احتراق داخلی فاصله گرفته و کاملا به سمت پیشرانه های برقی متمایل شود. نسل بعدی پورشه ماکان ، برای عرضه در سال 2021 در نظر گرفته شده و دومین شاسی بلند ترکیبی سایز متوسط پورشه خواهد بود که به سمت الکتریکی شدن کامل حرکت می کند. پیش از این، پورشه در خبری اعلام کرده بود که نسل بعدی پورشه تایکان که در دو تیپ اسپرت و گرن توریسمو عرضه می شود، الکتریکی خواهد بود. پورشه تایکان جدید در سال 2020 وارد بازار خواهد شد.
هنوز اطلاعات کاملی در مورد نسل آتی پورشه ماکان در دسترس نیست، اما پیش بینی می شود شاهد یک موتور الکتریکی دوقلو در این خودرو باشیم که به صورت استاندارد، قدرت را به تمامی چرخ ها منتقل می کند. انتظار می رود ویژگی های تیپ پایه پورشه ماکان ، مشابه تیپ های بالای پورشه تایکان باشد. همانند بسیاری دیگر از محصولات پورشه، شاهد خروجی های قدرت متفاوت در کلاس های مختلف پورشه ماکان خواهیم بود. مطابق اعلام پورشه، این خودرو در کارخانه این شرکت واقع در لایپزیک ساخته خواهد شد. با توجه به آنکه همواره مشابهت های بسیاری بین پورشه ماکان و آئودی Q5 وجود داشته است، پیش بینی می شود نسل آینده آئودی Q5 نیز به صورت تمام الکتریکی عرضه شود.
به گفته الیور بلوم، رئیس هیئت مدیره پورشه، عملیات تحقیق و توسعه برای ساخت پورشه ماکان جدید از دو سال پیش آغاز شده و در نهایت تصمیم بر این امر بوده که این خودرو بر اساس پلتفرم جدید و مشترک فولکس واگن و آئودی، یعنی PPE که کوتاه شده عبارت Premium Platform Electric است، ساخته شود. پلت فرم J1 که بر اساس PPE توسعه یافته است، به پایه ای برای ساخت پورشه تایکان و پورشه ماکان تبدیل شده که با فاصله محوری بیشتر و پشتیبانی از ساخت انواع سگمنت ها، به موتور متحرک پورشه در طی سالهای آتی تبدیل خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد