موضوعات داغ

نگاهی به مزدا CX-5؛ کراس اووری که مزدا 3 را از صدر پرفروش ها خارج کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مزدا 3 جز پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات مزداست و همواره در طی نسل های مختلف، شاهد بروزرسانی هایی در آن بوده ایم. با وجود آنکه مزدا 3 جدید هنوز به صورت گسترده در تمامی نقاط جهان عرضه نشده، این شرکت ژاپنی تخمین می زند فروش این خودرو در سال آتی میلادی رو به کاهش باشد. با این حال، کاهش فروش مزدا 3 به معنای از دست رفتن مشتریان شرکت مزدا نیست.
علت عمده این کاهش فروش، محبوبیت یافتن کراس اوورها و شاسی بلندهای ترکیبی است. Vinesh Bhindi، مدیر عامل شعبه استرالیایی مزدا در این باره می گوید: پیش بینی می کنیم ظرف یک یا دو سال آینده، شاسی بلند ترکیبی مزدا CX-5 به پر فروش ترین و محبوب ترین محصول برند ما تبدیل شود. مشتریان این برند سطح مناسبی از وفاداری را به همراه دارند، و تنها محصولی که خریداری می کنند تغییر خواهد کرد.
کاهش مداوم فروش مزدا 3 در طی چندسال گذشته، این شرکت ژاپنی را به دردسر انداخته است. فروش این خودرو در دو سال گذشته، به طور متوسط 30 هزار دستگاه به صورت متوسط افت فروش داشته است. با این حال همچنان مزدا 3 در کنار مزدا CX-5 ، جز پر فروش ترین خودروهای این شرکت به شمار می رود، ولی این شرکت پیش بینی می کند که مهاجرت از سدان به شاسی بلند ترکیبی، امری غیر قابل اجتناب است. مزدا با نگاهی به تاریخچه فعالیت برندهای خودرویی، این موضوع را متوجه شده که تمرکز بر روی بازاریابی برای یک مدل که فروش آن در حال افت بوده است، به هیچ عنوان راهکار مناسبی تلقی نمی شود. از سوی دیگر، تغییر کردن شرایط زندگی خانواده ها، آن ها را به سمت استفاده از شاسی بلندهای ترکیبی سایز متوسط و سایز بزرگ و پیکاپ های دوکابین سوق داده است و مزدا نیز قصد دارد در همین مسیر حرکت کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد