موضوعات داغ

اعلام رسمی ترخیص 200 خودرو وارداتی از گمرکات کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک به کندی در حال انجام است و از ۱۳ هزار خودرو فقط ۲ درصد آن ترخیص شده است. وی ادامه داد: تا کنون از ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک تنها ۲۰۰ دستگاه ترخیص شده که شامل ۲ درصد از مجموع خودروهای موجود در گمرک است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی در ادامه افزود: برخی از خودروها وارداتی به صورت جعلی ثبت سفارش شده و قرار بر این است که به سازمان اموال تملیکی انتقال داده شود. میراشرفی در ادامه تصریح کرد: گمرک مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط به خودروهای موجود در گمرک را بلافاصله پس از وصول مکاتبات با وزارت صمت به گمرکات سراسر کشور ابلاغ و اجرایی کرد. همچنین گمرکات سراسر کشور جهت انجام تشریفات گمرکی خودروهای موجود در اماکن گمرکی بر اساس بخشنامه ۳۴۵ مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت صمت عمل می‌کنند. در این بخشنامه دستورالعمل اجرایی مصوبه هیات وزیران در مورد تعیین تکلیف خودروهای وارداتی و ضوابط ورود و ترخیص این خودورها از گمرکات، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بنادر ابلاغ شده است.
همچنین خودروهایی که دارای قبض انبار اماکن گمرک و مناطق آزاد و ویژه هستند بر اساس این بخشنامه بر اساس ضوابط امکان ترخیص را دارند. در حال حاضر تشریفات گمرکی برای ترخیص این خودروها که مشمول این دستورالعمل می‌شوند در حال انجام است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/14
قطره چکانی خودرو ها رو از گمرک ترخیص میکنن که مبادا یه موقع روی قیمت های بازار تاثیر بذاره و قیمت ها بیاد پایین.
مسئولین بی شرف...