موضوعات داغ

یک استراتژی هوشمندانه؛ رولزرویس به موتورهای 12 سیلندر وفادار می ماند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
کم حجم شدن موتورهای بنزینی برای بسیاری از ماشین دوستان خبر بسیار بدی است. بیشتر خودروسازان این روزها سعی می کنند موتورهای کوچک تری تولید کنند و در عوض با اتکا به یک سری فناوری ها این موتورها را با قدرت بالا و مصرف سوخت کمتری روانه بازار کنند.
حتی شایعه هایی منتشر شده که بی ام و سری 7 نیز در نسل جدید خود پیشرانه ی 12 و 8 سیلندر را کنار خواهد گذاشت و دیگر قوی ترین موتور آن 6 سیلندر خواهد بود. اما خوشبختانه این موج ناراحت کننده به زیر مجموعه ی لوکس بی ام و یعنی رولزرویس سرایت نخواهد کرد.
در جدیدترین مصاحبه ی مدیر اجرایی رولزرویس با رسانه ها مولر گفته که رولزرویس تا جایی بتواند به پیشرانه ها V12 وفادار خواهد ماند و حتی به سراغ هیبریدی کردن خودروهایش نیز نخواهد رفت. در همین مورد گفته شده که رولزرویس در صورتی که مجبور باشد خودروهای پاک تولید کند به طور مستقیم به سراغ محصولات تمام برقی می رود و رولزرویس هیبریدی وجود نخواهد داشت. البته مدیر رولزرویس ادامه داد که سعی این کمپانی حتی در صورت تولید خودروی برقی این خواهد بود که موتورهای 12 سیلندر را نیز در کنار موتور برقی روی خط تولید نگه دارد.
به گفته ی مولر: ما به سمت خودروهای هیبریدی نخواهیم رفت و حتی الکتریکی کردن خودروهایمان نیز به این صورت نیست که ناگهان تولید V12 ها را متوقف کنیم. بلکه این کار به صورت قدم به قدم انجام خواهد شد.
مولر همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگاران که پرسیده بودند رولزرویس تا کی از موتور 6.75 لیتری V12 فعلی استفاده خواهد کرد گفت تا زمانی که بتوانیم این موتور را حفظ خواهیم کرد. چون مشتریان ما عاشق موتورهای 12 سیلندر هستند. این درحالیست که سوپر اسپرت سازان ایتالیایی و حتی مرسدس بنز به تدریج خبر از حذف موتورهای دوازده سیلندر خود می دهند. بنابراین حفظ این پیشرانه ها می تواند برای رولزرویس به یک مزیت رقابتی تبدیل شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد