موضوعات داغ

فراگیر شدن خودروهای برقی باعث از بین رفتن ۱۳ میلیون شغل می‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود هشدارهای سالیان اخیر دانشمندان نهادها و سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی درباره انتشار گازهای آلاینده و سمی به جو زمین، کشورهای زیادی از جمله اتحادیه اروپا برای مهار انتشار آلایندگی‌های سمی و خطرناک تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده‌اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، کارلوس تاوارز مدیر ارشد اجرایی خودروسازی پژو فرانسه در مصاحبه با روزنامه فیگارو اظهار داشت: تلاش اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوا و برقی کردن خودروها باعث از بین رفتن ۱۳ میلیون شغل در صنایع خودروسازی اروپا خواهد شد.
در سالی‌های اخیر شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای برقی، به سمت تولید و طراحی و عرضه این خودروها روی آورده‌اند. بر اساس گزارش رویترز استقبال مردم از خودروهای برقی در کشورهای اروپایی بخصوص منطقه اسکاندیناوی از خودروهای بنزینی بیشتر بوده و به همین منظور شرکت‌های خودروسازی تمرکز بیشتری برای توسعه زیرساخت‌های مربوط به تولید خودروهای برقی و الکتریکی داشته‌اند.

خودروهای برقی باعث از بین رفتن ۱۳ میلیون شغل می‌شود

خودروهای برقی باعث از بین رفتن ۱۳ میلیون شغل می‌شود


بر اساس توافق پارلمان اروپا و کشورهای اروپایی که در سال ۲۰۱۸ بدست آمد تا سال ۲۰۳۰ گازهای آلاینده همچون کربن‌دی اکسید باید ۳۷.۵ درصد کاهش یابد. همچنین این کشورها تا سال ۲۰۲۱ باید انتشار گازهای سمی و آلاینده به جو زمین ۳۱ درصد کاهش دهند.
کارلوس تاوارز مدیر اجرایی خودروسازی پژو که مدیریت انجمن تولیدکنندگان خودرو در اروپا را نیز بر عهده دارد در مصاحبه با روزنامه فیگارو ، گفت: این تصمیم باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری در صنایع خودروسازی اروپا خواهد شد. این تصمیم بدان معناست که شرکت‌های خودروسازی که تا کنون اقدام به ساخت خودروهای بنزینی و دیزلی می‌کردند با کاهش فروش و استقبال روبه‌رو خواهند شد که باعث کاهش درآمدزایی و در نهایت تعدیل نیروی انسانی خواهد شد. وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی اروپایی باید از وابستگی خود به کارخانه‌های آسیایی تولید باتری بکاهند تا بتوانند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنند. وی تاکید کرد اگر خودروسازان اروپایی تا سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ نتوانند خودروهای برقی خود را در بازار بفروشند، با گرفتاری‌های متعدد از جمله پرداخت جریمه‌های هنگفت مواجه خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد