موضوعات داغ

جلوگیری از سوخت‌ گیری دوگانه‌ سوزهای کارگاهی؛ اقدامی عجیب برای افزایش ایمنی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هیات دولت به منظور جلوگیری از بروز حادثه ناگوار مانند انفجار مخازن خودروهای دوگانه‌سوز غیرکارخانه‌ای و ساماندهی و تامین ایمنی خودروهای دوگانه سوز تصمیماتی را در راستای اجرای این تصمیم اتخاذ کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پرشین خودرو، بر اساس این تصمیم وزارت نفت ملزم شد تا با همکاری وزارت صمت نسبت به هوشمند‌سازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی و ایجاد بستر لازم برای اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه معاینه فنی سیمفا اقدام کنند. همچنین سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز وزارت صمت باید به گونه‌ای اقدام کند که از ابتدای دی ماه ۹۸ فقط خودروهایی که در کارت شناسایی آنها عبارت دوگانه‌سوز یا دوگانه‌سوز تبدیلی درج شده و دارای برگه معاینه فنی معتبر هستند مجاز به سوخت‌گیری خواهند بود.
همچنین دولت پلیس راهور را ملزم به اصلاح و تعویض مدارک شناسایی خودروهایی کرد که به صورت کارگاهی و قبل از ابلاغ این مصوبه دوگانه‌سوز شده و گواهی سلامت سامانه سوخت‌رسانی گاز خودرو را طبق دستورالعمل اخذ کرده‌اند، اقدام کرده و عبارت دوگانه‌سوز تبدیلی را درج کند.
سازمان ملی استاندارد ایران نیز موظف شد حداکثر ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، بر اساس مستندات دریافتی از وزارت صمت، استانداردهای مورد نیاز تبدیل سامانه سوخت‌رسانی خودروهای مایع‌سوز در حال تردد به گاز‌سوز را تدوین کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد