موضوعات داغ

بررسی آگهی‌های تویوتا آریون در سایت دیوار

عکس مطلب اول
تویوتا برای رقابت در بین خودروها سدان سایز متوسط نیمه لوکس بازار محصول جدیدی را بر پایه تویوتا کمری به نام تویوتا آریون در نظر گرفت. تویوتا آریون در واقع همان تویوتا کمری است که به امکانات بسیار بیشتر به خصوص در مقایسه با تویوتا کمری‌های قبل از سال 2011 و موتور V6 مجهز شده بود. تویوتا وظیفه ساخت آریون را کارخانه‌های خود در خارج از ژاپن سپرده بود. تویوتا استرالیا بیشترین سهم را در ساخت این محصول داشت و تعدادی نیز در تایلند، چین، مالزی و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا مونتاژ می‌شدند. فروش تویوتا آریون از سال 2006 آغاز و تا سال 2017 ادامه داشت. در ابتدا فروش تویوتا آریون نسبتاً راضی کننده بود اما به دلیل این که در طی 11 سال به جز تغییر ظاهری بهبود دیگری در خودرو صورت نگرفت فروش آن با افت شدیدی رو به رو شد و بالاخره تویوتا مجبور شد تولید آن را متوقف کند.


تویوتا آریون های موجود در ایران
این خودرو اولین بار در سال 2006 به بازار عرضه شد اما تا سال 2009 وارد بازار ایران نشد. در این سال و بعد از عرضه نسخه فیس لیفت شده آریون، برای اولین بار چند نسخه از این خودرو وارد ایران شد. در آن زمان تویوتا کمری محبوبیت بسیار بالایی در ایران پیدا کرده بود و جای پای محکمی برای آریون در ایران ایجاد کرده بود. به این ترتیب خیلی زود افرادی که قصد داشتند یک خودرو لوکس‌تر از کمری خریداری کنند به گزینه خرید تویوتا آریون روی آوردند.
در سال 2011 نسل دوم این خودرو نیز وارد ایران شد و به دلیل ظاهر جذاب‌تر مورد استقبال بیشتری قرار گرفت. تا سال 2013 تعداد بیشتری از تویوتا آریون ها به دلیل موتور قدرتمند، ظاهر جذاب و امکانات سطح بالا وارد ایران شدند، اما با وضع قوانین جدید ورود این خودرو نیز به ایران ممنوع شد. به این ترتیب تمام نمونه‌های موجود در بازار خرید و فروش تویوتا آریون در سایت دیوار مربوط به قبل از سال 2013 است و اگر قصد خرید تویوتا آریون را داشته باشید باید به سراغ نسل اول یا دوم این خودرو بروید.
تویوتا آریون

تویوتا آریون

بررسی آگهی‌ها فروش تویوتا آریون نسل اول
نسل اول تویوتا آریون از سال 2009 تا 2011 وارد ایران شده‌اند. این خودروها ظاهری بسیار شبیه به تویوتا کمری نسل 6 دارند که بین سال‌های 2007 تا 2011 وارد ایران می‌شد. تویوتا آریون در نقاط مختلف دنیا با موتورهای مختلفی عرضه شده بود اما نسل اول این خودرو در ایران مربوط به تیپ گرند این خودرو است که با موتور 3.5 لیتری V6 قدرتمند خود علاقه مندان زیادی دارد. تویوتا در کنار این موتور قدرتمند از یک جعبه دنده اتوماتیک 6 دنده استفاده کرده بود. علاوه بر این نمونه‌های موجود در سایت دیوار همگی دارای امکانات کاملی هستند که آن‌ها را به یک خودروی تقریباً لوکس تبدیل می‌کند. امکانات این خودرو به حدی سطح بالا هستند که در نسخه‌های جدید تویوتا کمری مربوط به سال 2013 نیز دیده نمی‌شوند.
قیمت تویوتا آریون نسل اول در سایت دیوار از حدود 300 میلیون تومان در نسخه‌های مربوط به سال 2009 شروع می‌شود و به حدود 500 میلیون تومان در نسخه‌های سال 2011 می‌رسد. آگهی ثبت شده با قیمت 500 میلیون تومان مربوط به نسخه فول آپشن سال 2011 است. این خودروها نسبت به نسخه‌های جدیدتر از فروش کمتری بر خوردار اند اما همچنان طرفداران زیادی در بازار دارند.
تویوتا آریون

تویوتا آریون

بررسی آگهی‌ها فروش تویوتا آریون نسل دوم
آریون نسل دوم هم زمان با تغییر نسل تویوتا کمری در سال 2011 و با ظاهری جدید به بازار ایران آمد. طراحی خودرو بسیار بهتر از نسل قبلی آن بود و طرفداران بیشتری برای تویوتا آریون در ایران به همراه داشت. در داخل خودرو اما تفاوت اصلاً چشمگیر نبود و می‌توان گفت تفاوت خاصی با نسخه قبلی آن ندارد. در زیر کاپوت نیز هیچ تغییر رخ نداد و تویوتا آریون با همان قوای فنی قبلی به بازار عرضه شد. این موضوع در لیست امکانات خودرو هم تکرار شد و باز هم خبری از تغییر و تحول خاصی نبود. به این ترتیب نسل دوم تویوتا آریون در واقع فقط کمی زیباتر شده و طراحی مدرن‌تری پیدا کرده است. ضمن این که تیپ اسپرت که دارای تجهیزات اضافه اسپرت روی بدنه و فرمان سه شاخه اسپرت نیز بود در دسترس قرار گرفت که تفاوت خاص دیگری با نسخه گرند ندارشت.
دربین آگهی‌های فروش تویوتا آریون سایت دیوار، تویوتا آریون های نسل جدید در مدل‌های 2011 تا 2013 دیده می‌شوند. قیمت این نسل از نسخه 2011 با قیمت حدود 400 میلیون تومان شروع می‌شود و در نهایت با یک شیب شدید به حدود 530 میلیون تومان در نسخه‌های فول آپشن سال 2013 می‌رسد. به نظر می‌رسد در این بین نسخه‌های اسپرت دارای طرفداران بیشتری هستند اما به طور کلی بازار فروش این نسل بهتر از نسل قبلی است.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد