موضوعات داغ

معرفی خودروی بی ام و X1؛ بی رقیب در جاده‌ها

عکس مطلب اول
بی ام و با تولید شاسی‎بلندها و کراس‎اورهای سایز متوسط در بازار جهانی به حدی موفق بوده است که در چند سال اخیر در این کلاس توانسته فاصله خود را با رقبای قدر خود بیشتر کند و خریداران زیادی را به سمت خرید شاسی بلندهای بی ام و جذب کند. همان‎طور که می دانید اولین شاسی بلند بی ام و، بی ام و x5 در سال 1999 وارد بازار شد و با طراحی منحصر به فرد و متفاوتی که داشت معنای SUV را برای جهانیان عوض کرد. تا آن زمان مرسدس بنز با سری ML خود در بازار جولان می‌داد. اما با ورود SUV های لوکس و قدرتمند بی ام و پس از مدتی مرسدس بنز ML نیز به دست فراموشی سپرده شد. از آن زمان تا کنون این کمپانی در تولید SUV های سایز متوسط پیشرفت بسیار چشم گیری داشته است. این موفقیت به گونه‌ای برای بی ام و سود آور بوده است که تقریباً هر 4 سال یک بار شاهد معرفی خط تولید جدیدی از SUV و کراس اور توسط بی ام و هستیم.
بی ام و x1 که یک SUV سایز متوسط محسوب می‌شود برای اولین بار در سال 2009 به بازار جهانی خودرو معرفی شد. این خودرو به واسطه پیشینه خوبی که برادران بزرگ‌ترش یعنی بی ام و x6 و بی ام و x3 ایجاد کرده بودند توانست در سال‌های اولیه ورود خود به بازار توجهات زیادی را به خود جلب کند. بی ام و x1 پس از بی ام و x4 در بین محصولات جوان بی ام و در رده دوم قرار می‎گیرد. در ادامه قصد دارم تغییرات بی ام و از گذشته تا کنون را بررسی کنیم.
بی ام و X1

بی ام و X1

بی ام و x1 نسل اول (2009-2016)
بی ام و x1 برای اولین بار به صورت کانسپت در نمایشگاه‌های خودرو اروپا در سال 2008 معرفی شد. پس از آن در سال 2009 این خودرو به صورت عمومی وارد بازار شد و در دسترس عموم برای فروش قرار گرفت. این خودرو با هدف ترکیبی بی نظیر از قدرت، چابکی و راحتی طراحی و ساخته شد. نسل اول بی ام و x1 بر روی پلتفرم بی ام و سری 3 و اتاق E84 بنا شد و در ابعاد بدنه و چرخ‌ها با این سری مشابه بود. تا سال 2012 بی ام و x1 تنها در بازار اروپا برای فروش وجود داشت. اما سرانجام در سال 2012 هم زمان با معرفی فیس لیفت جدید این خودرو به بازار جهانی، بی ام و x1 به بازار آمریکا نیز راه پیدا کرد.
بی ام و X1

بی ام و X1

فیس لیفت 2012 بی ام و x1 هم در طراحی داخل کابین و هم در طراحی خارجی با تغییرات کاملاً انقلابی همراه بود. در این فیس لیفت برای اولین بار از جلوپنجره کلیوی بزرگ مخصوص بی ام و برای مدل x1 استفاده شد. علاوه بر این چراغ‌های LED جلو نیز طراحی مدرن‌تر و بزرگ‌تری داشتند که ظاهری این خودرو را کاملاً تهاجمی و اسپرت کرده بود. در این مدل جدید مه شکن‌های جدیدی نیز در زیر چراغ‌ها جای گرفته بودند تا زیبایی نور دید در شب را برای این خودرو تکمیل کنند.

بی ام و X1

بی ام و X1

علاوه بر این در داخل کابین نیز این خودرو با تکنولوژی‌های به روز تری همراه بود که رانندگی را برای رانندگان آسوده‌تر می‌کرد. تغییراتی در طراحی کنسول میانی این خودرو در فیس لیفت 2012 نیز مشاهده می‌شد. این طراحی علاوه بر زیبایی کارایی بیشتری نیز به کابین X1 جدید بخشیده بود. به این ترتیب خرید و فروش بی ام X1 از سال 2012 به بعد در بازار جهانی قوت گرفت.
بی ام و x1 (2016-2019)
نسل دوم این خودرو بر روی اتاق F48 که طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به قبل داشت بنا شده بود. بی ام و با معرفی نسل دوم این خودرو باز هم برای طرفداران خود شگفتی‌های زیادی به همراه داشت. به‎گونه‌ای که محال بود با دیدن نسل جدید این خودرو عاشق ذات خشن و اسپرت این خودرو نشوید. در نسل جدید تغییرات زیادی در جهت مدرن شدن بدنه و نیز کابین این خودرو ایجاد شده بود که بر روی خرید بی ام و x1 باز هم تاثیرات مثبتی گذاشت. در ادامه این تغییرات را مفصل بررسی می‌کنیم.
اگر بخواهیم از نمای جلو آغاز کنیم، باید گفت در نسل دوم این خودرو چند برابر زیباتر و کاربردی‌تر شده است. اولین تغییر واضح این نما در هواکش‌های زیر سپر دیده می‌شود که جهت رساندن هوای بیشتر به موتور قدرتمند این خودرو بزرگ‌تر و مدرن‌تر شده‌اند. علاوه بر این نمای 3 تیکه این هواکش نیز علاوه بر کارایی بیشتر زیبایی بیشتری را برای نمای جلو به همراه داشته است. تغییر بعدی در طراحی چراغ‌های LED کشیده‌تر و دیلایت های ترکیب شده با آن دیده می‌شوند که با روشن شدن در روز و شب جلوه خشن و با ابهت بی ام و x1 را تأمین می‌کنند. علاوه بر این نمای پشت این خودرو نیز با مدرن شدن چراغ‌ها و در صندوق عقب تأثیر بسیاری در جذابیت بیشتر این خودرو داشت.
بی ام و X1

بی ام و X1

همان طور که مشاهده می‌کنید داخل کابین این خودرو نیز در نسل دوم با نمایشگر جدیدتر و بزرگ‌تر، طراحی مدرن‌تر و حذف شدن دنده ظاهری بسیار لوکس و در عین حال راحت به خود گرفته است.


منبع :‌ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد