موضوعات داغ

ساعات شلوغی عصر؛ بدترین زمان برای رانندگی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط کمپانی PSA از نظر حدود 44 درصد از رانندگان ساعت های پر تردد بین 5 تا 7 عصر استرس زا ترین زمان برای رانندگی محسوب می شود. همچنین رانندگان از ساعت 7 تا 9 صبح به عنوان دومین زمان استرس زا در طی یک روز یاد میکنند.
در ادامه تحقیقات حدود نیمی از رانندگان خیابان های شهر ها را پرتنش ترین محل برای رانندگی میدانستند و با وجود راه های اصلی مثل بزرگراه ها و تردد فراوانی که از آنها انجام میشود تنها 14 درصد از رانندگان این مسیر ها را تنش‌زا میدانستند.
جالب است بدانید نتایج تحقیقات صورت گرفته در میان خانم ها و آقایان اندکی متفاوت بوده است. به این صورت که خانم ها راه های پر پیچ و خم و اقایان شلوغی های مرکز شهر را محل های دشوار برای رانندگی به حساب میآوردند. در کنار این موضوع، 13 درصد از افراد پارکینگ های شلوغ را اصلی ترین محل پر تنش در هنگام رانندگی میدانستند و چیزی در حدود 10% رانندگان معتقد بودند رانندگی همواره و در همه‌جا فعالیت پر استرسی محسوب میشود.
در نهایت از نتایج تحقیقات صورت گرفته اینطور برداشت میشود که رانندگان باید سعی کنند تا حد امکان از به دام افتادن در ترافیک دوری کنند اما در مجموع زیاد فرقی نمیکند که کجا هستیم و در چه محلی رانندگی میکنیم در انتها باید بپزیریم که خودمان عامل ایجاد استرس و انتقال آن به سایر افراد محسوب می شویم و از این رو حفظ آرامش در حین رانندگی می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد