موضوعات داغ

دلایل عدم موفقیت احتمالی پولی شدن محدوده زوج و فرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدعلی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: زمانی طرح محدوده کاهش یا همان اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد موفقیت آمیز خواهد بود که میل به استفاده از وسیله نقلیه عمومی مانند مترو و بی‌آر‌تی افزایش پیدا کند. حال در شریطی که معاونت حمل و نقل شهرداری توجه‌ای به توسعه مترو و بی‌آرتی ندارد، این طرح تاثیر چندانی در کاهش سفرهای شخصی در شهر نخواهد داشت و فقط در مورد معاینه فنی و معاینه فنی برتر نقش مثبتی ایفا می‌کند. البته اگر هدف این طرح کاهش آلودگی باشد، دو عامل مهم در این طرح نادیده گرفته شده، عواملی مانند آلودگی ناشی از موتورسیکلت‌ها و آلودگی گوگردی ناشی از سوخت خودروهای دیزلی.
به گزارش خودروبانک به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: درمورد درآمد حاصل از اخذ عوارض از محدوده کاهش آلودگی، با توجه به اینکه در این طرح تخفیفات مختلفی در قالب خودروهای ساکنین و یا خودروهای دارای مجوز لحاظ شده، درآمد چشمگیری حاصل نخواهد شد. حتی در صورت اینکه اختلافات پلیس و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای اعمال قانون وسایل نقلیه از طریق سرورهای اختصاصی رفع نشود، همچون سال 97 این درآمدها بدست نخواهد آمد.
کرونی درباره تاثیر موقعیت محدوده طرح ترافیک در کاهش آلاینده‌ها بیان داشت: با توجه به اینکه مراکز اصلی اداری تجاری در موقعیت محدوده ترافیک قرار دارد و تردد موتورسیکلت‌ها در منطقه 12 و مناطق مرکزی و تردد خودروهای ساکنین، باعث بوجود آمدن ترافیک موضعی در ورودی محدوده شده و که باعث بوجود آمدن مراکز جدید تولید آلاینده‌ها خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/24
جناب نویسنده عزیز! گرفتی ما رو دکتر؟ مگه قرار این طرح سبب کاهش آلودگی هوا بشه؟! به هیچ وجه جواب این سوال مثبت نبوده و نیست و تقریبا همه مردم و مسئولین هم این رو می دونن. این طرح فقط به یک دلیل پیشنهاد و اجرائی شد. ایجاد درامد برای شهرداری و شرکاء و ایجاد مزاحمت برای مردم بخصوص کسایی که داخل این محدوده زندگی میکنن. زمین و زمان هم اگر بخوان جلوش رو بگیرن نمیتونن. وسلام