موضوعات داغ

یک شروع سینمایی؛ خاکستر شدن تمام موتورسیکلت های برقی MOTOE قبل از شروع اولین مسابقه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانند مسابقات فرمول E، سری "موتوGP" هم می‌خواهد مسابقات موتورسواری الکتریکی اختصاصی خود را داشته باشد و به همین منظور در ماه "می" سال 2018 اعلام شد که از سال 2019 میلادی، مسابقات موتورسیکلت‌های الکتریکی کار خود را با نام "MotoE" آغاز خواهد کرد. اما در آستانه شروع اولین مسابقات "موتوE" در اروپا، محل نگهداری تمامی موتورسیکلت‌ها در اسپانیا آتش گرفته و برگزاری اولین مسابقه از اولین فصل مسابقات موتورسواری الکتریکی را با اما و اگر روبرو کرده است.
طبق برنامه ریزی اعلام شده برای برگزاری مسابقات، اولین مسابقه در شهر "خرز" اسپانیا درتاریخ 5 می آغاز خواهد شد و به همین منظور تمامی موتورسیکلت ها برای آزمایش قبل از شروع فصل به این شهر آمده و در یک محل نگهداری شده بودند. اما یک آتش سوزی گسترده در این محل باعث شد تا تمامی 18 دستگاه موتورسیکلت الکتریکی آماده شده برای مسابقات در آتش سوخته و تبدیل به خاکستر شود تا مسابقات "موتو E" شروعی متفاوت در تمامی تاریخ مسابقات ریسینگ داشته باشد!.

موتو E

موتو E


طبق اعلام رسمی FIM در وبسایت خود، دلیل این آتش سوزی هنوز مشخص نیست و علت آن در حال بررسی بوده و نتیجه آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد، ولی خوشبختانه هیچکس دراین آتش سوزی آسیب ندیده و تنها موتورسیکلت ها و همچنین عمده وسایل مورد نیاز برای شروع اولین مسابقه و فصل جدید مسابقات موتورسواری "موتوE " در آتش سوخته و کاملا نابود شده است تا باعث لغو اولین مسابقه شود. هرچند شرکت تولید کننده موتورسیکلت های الکتریکی این مسابقات و همچنین فدراسیون جهانی موتورسواری (FIM) و "موتو GP" در حال تلاش برای تولید و رساندن موتورسیکلت های جدید به مسابقات هستند که اگر کار آنان سریعا انجام شود، شاید مسابقه اول برگزار شود، اما احتمال لغو آن بسیار بیشتر از احتمال برگزاری آن طبق برنامه ریزی قبلی خواهد بود و حتی انتظار می رود که تاریخ برگزاری مسابقه دوم در تاریخ 19 می امسال هم تغییر کند که نتیجه نهایی آن با اعلام تقویم جدید مشخص خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد